مدیرکل نوسازی مدارس فارس از اضافه شدن 300 کلاس تا پایان این هفته به ظرفیت فضای آموزشی این استان خبر داد و دایره توزیع آن را اکثر شهرستان‌های فارس اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این کلاس‌ها به ظرفیت فضای آموزشی شیراز اضافه می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 16 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سرفراز موصلی بیان کرد: پراکندگی توزیع کلاس‌های آماده بهره‌برداری و اضافه شدن آنها به مجموع کلاس‌های مدارس در کلانشهر شیراز برحسب نیاز به ویژه در ناحیه 4 آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین افزایش مهاجرت‌ها به شیراز و به تبع آن رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی در این کلانشهر و اطراف آن را از موارد مهمی عنوان کرد که موجب کمبود فضای آموزشی در جنوب و شرق شیراز و شهر جدید صدرا شده است .

مدیرکل نوسازی مدارس فارس دو نوبته شدن مدارس و جایگزینی را از راهکارهایی عنوان کرد که در شرایط فعلی برای جبران این کاهش در حال اجراست .

موصلی تعداد فضای آموزشی در نمود کلی شهرستان‌های استان را مطلوب دانست و گفت: البته چند نقطه از شهرستان‌ها که عموما مراکز شهرنشین محسوب می‌شوند، با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند .

وی با تاکید براینکه مدارس کپری، خشتی و گلی دیگر در فارس وجود ندارد، عنوان کرد: در برخی نقاط روستایی و عشایری استان به دلیل اجرای سیستم 3-3-6 از کانکس‌های استاندارد برای برپایی کلاس‌های درس استفاده می‌شود .

مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنبن خاطرنشان کرد: در نقاط روستایی که با عدم ثابت در کانون جمعیتی دانش آموزان روستایی به دلیل مهاجرت و کاهش تعداد جمعیت روستا مواجه هستیم، از کانکس به عنوان فضای آموزشی مدرسه استفاده می‌شود که البته همه این کانکس‌ها در مشخصات فنی، حفاظت از جان در برابر برق، تجهیز وسائل سرمایشی و گرمایشی، ایمنی و ...از استاندارد لازم برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار