امام جمعه شيراز در ادامه با تاكيد بر ضرورت پيگيري شفاف سازي توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: سوء ظن هايي اكنون در جامعه ايجاد شده كه شايد برخي منافع شخصي از عدم شفافيت در مسائل اقتصادي دارند و يا اينكه چرا برخي نمايندگان مجلس هزينه هاي ميلياردي براي ورود به اين نهاد مي كنند.
کد خبر: ۷۷۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 14 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آيت الله لطف الله دژكام در خطبه هاي نماز جمعه شيراز، شفاف سازي در بودجه ريزي را امر مهمي دانست و افزود: بودجه سال 98 در ماه هاي آينده توسط دولت به مجلس ارائه مي شود كه بايد شفافيت در آن بصورت دقيق رعايت و مردم بدانند كه چه ميزان اعتبار در كدام بخش هزينه خواهد شد.
وي گفت: براساس رويه گذشته وضعيت بودجه نسبت به سرانه جمعيت مشخص نيست و اگر هدف رشد سالانه كشور است بايد بودجه براساس جمعيت هر استان تقسيم شود.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با بيان اينكه اگر بودجه با شفافيت و براساس سرانه جمعيت تقسيم شود دست سوء استفاده كنندگان نيز بسته خواهد شد، اظهار داشت: توقع ما از مديران كشور اين است كه جلوي سوء استفاده ها با قاطعيت گرفته شود.
وي در ادامه گفت: لازم است كه براي مسايل اقتصادي برنامه ريزي دقيقي انجام شود.
آيت الله دژكام با اشاره به اين كه مقام معظم رهبري شعارهاي سال در هشت سال گذشته را در حوزه اقتصاد تعيين كرده اند، گفت: اين موضوع نشان مي دهد كه اقتصاد نيازمند تصميم قاطع و جدي است.
وي گفت: آنچه كه دولتها در گذشته بايد انجام مي داده اند را به طور كامل محقق نكرده اند و در حال حاضر اقتصاد كشور نيازمند يك جراحي كلي و عميق است كه راه گريزي از آن نيز وجود ندارد.
امام جمعه شيراز در ادامه با تاكيد بر ضرورت پيگيري شفاف سازي توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: سوء ظن هايي اكنون در جامعه ايجاد شده كه شايد برخي منافع شخصي از عدم شفافيت در مسائل اقتصادي دارند و يا اينكه چرا برخي نمايندگان مجلس هزينه هاي ميلياردي براي ورود به اين نهاد مي كنند.
آيت الله دژكام در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه شيراز گفت: متاسفانه بسياري از دانش آموزان ما بعد از 12 سال تحصيل در نظام جمهوري اسلامي احكام دين را نمي دانند كه لازم است كه آموزش و پرورش به اين مسأله توجه جدي داشته باشد و آموزش فرزندان اين كشور را در چارچوب دين انجام دهد.
وي در ادامه به محدوديت هاي تردد و ترافيكي در مسيرهاي منتهي به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در ايام سوگواري ماه هاي محرم و صفر گفت: اين محدوديت ها در اينگونه آيين ها تشديد مي شود كه اميدوارم مديريت شهري شيراز با كمك ساير دستگاه ها اين مشكل جدي را حل كند.
امام جمعه شيراز اظهار داشت: به نظر مي آيد مسولان شهري شيراز دغدغه حل مشكلات ترافيكي اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) را دارند اما اين معضل نيازمند عزمي مديران در سطح ملي است.
دژكام شيراز را يكي از قطب هاي فرهنگي و مذهبي جهان اسلام دانست و افزود: لازم است با چنين پيشينه فرهنگي كه شيراز دارد زيرساخت هاي سخت افزاري در اين شهر مهيا باشد كه شيراز نقش واقعي خود را در منطقه و جهان بهتر ايفا كند.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به هفته وقف كه از 15 آبان ماه هر سال آغاز مي شود، گفت: مسولان اوقاف بايد اعتماد مردم را نسبت به اينكه نيت واقف بطور دقيق اجرا مي شود جلب كنند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با بيان اينكه در حال حاضر نيز دقت كافي در ميان مديران اوقاف و امور خيريه نسبت به انجام دقيق نيت واقفان وجود دارد تاكيد كرد و ادامه داد: بايد نحوه اجراي نيت واقفان به مردم نيز اطلاع رساني شود تا در جريان آن قرار گيرند.
امام جمعه شيراز با تاكيد بر احياي موقوفات گفت: موقوفات بزرگي در سطح شهر شيراز وجود دارد كه به نسبت گستره، درآمد اين مكان ها بسيار كم است.
وي تاكيد كرد: در حوزه وقف مسأله ديگري وجود دارد كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و آن دقت و انصاف در امور مورد اختلافي مانند اراضي ملي و منابع طبيعي است كه به دقت بررسي و مشخص شود كه اگر واقعا وقف نيست بايد مديريت آن در دست دولت باشد تا در امور مورد نياز صرف شود.
دژكام در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشت: دلار ،ارز و سكه در كشور كم نيست و مشكلي كه در حال حاضر گريبان جامعه را گرفته تنها بي تقوايي است.
وي تاكيد كرد: اگر مي خواهيم تمدن اسلامي بسازيم كه آن را خواهيم ساخت، اين تمدن بايد بر مدار تقوا بنا نهاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار