مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در زمینه ایجاد استان های جدید گفت: بین دولت و وزارت کشور هیچگونه دوگانگی وجود ندارد و صدور هرگونه دستور از سوی رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد استان جدید در فارس تکذیب می‌شود.
کد خبر: ۷۷۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 13 September 2019

به گزارش تابناک فارس: سعید جلالی با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص ایجاد استان‌های جدید در کشور از جمله در لارستان استان فارس افزود: تقسیمات کشوری بر پایه بررسی‌های کارشناسی و مطالعات هدفمند انجام می‌شود و قطعا مبحث مهمی مانند تاسیس استان‌های جدید نیازمند تامل بیشتر و انجام فرایند کارشناسی دقیق‌تر است.


وی درباره احتمال ایجاد استان‌های جدید در آینده گفت: تقسیمات کشوری یک امر پویا است و ممکن است در آینده با لحاظ جمعیت و بر اساس سایر شاخص‌ها تصمیم دیگری اتخاذ شود اما هم اینک هیچ تصمیمی در کشور در خصوص ایجاد استان‌ جدید وجود ندارد.


جلالی افزود: انتظار است که نخبگان با بیان و قلم خود ذهن و روان جامعه را آشفته نکنند و از مردم هم استدعا دارم اخبار مربوط به تقسیمات کشوری را صرفا از مراجع آن دریافت کنند.

این در حالی است که جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی از ارائه درخواست خود به رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل استان لارستان و ارجاع این درخواست به وزارت کشور سخن گفته بود!

بعد از تکذیب وزارت کشور نماینده لارستان نامه دستور رئیس جمهور در این خصوص را منتشر کرد.

استان فارس تقسیم می شود؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مظفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
مورچه خودش چیست تا کله پاچه‌اش چه باشد ...؟!.
لارستان خودش چقدر جمعیت دارد (حال گیرم مساحتش زیاد بود تا استان شود) در حالیکه کاشان، دزفول، سبزوار و میاندوآب یا مهاباد اولویت‌دارترند ...!.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار