ذخایر گروه‌های خونی A و O در استان فارس و شهرستان‌ها کاهش یافته و در حالت بحرانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۷۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 11 September 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل انتقال خون فارس از مردم خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان، خون و پلاسمای مورد نیاز بیماران را تامین کنند.
مسعود ترابی با بیان این که ذخایر خونی کاهش یافته است، افزود: با توجه به شرایط جوی و افزایش دما، میزان مراجعه به مراکز انتقال خون و در نتیجه ذخایر خونی در مراکز انتقال خون کاهش یافته است.
وی گفت: هم اکنون ذخیره همه گروه‌های خونی فارس به شدت کاهش یافته و گروه‌های خونی O و A مثبت و منفی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.
مدیر کل انتقال خون فارس با بیان این که همه پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون‌های اهدایی هستند، افزود: پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است.
ترابی گفت: علاوه براین پایگاه انتقال خون میدان نمازی همه روز‌های هفته از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به خون گیری می‌پردازد.
وی گفت: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه آماده خون گیری از همشهریان است.
مدیرکل انتقال خون فارس افزود: همه مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا، کازرون، داراب و مرودشت فارس هم پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار