جمالی با بیان اینکه : ما برای کاهش تعهدات برجامی عدله محکمی داریم به اندازه کافی صبر و خویشتنداری کردیم، اما تحرکی از سوی اروپا ندیدیم. اروپایی‌ها وضعیت ما را درک می‌کنند، اما آنقدر ضعیف هستند که توانایی ایفای نقش ندارند.
کد خبر: ۷۷۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 07 September 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:محمد جواد جمالی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران و برداشتن گام سوم گفت: اروپایی‌ها در طول چند ماه اخیر فکر می‌کردند که مهوری اسلامی ایران با تاکید بر برداشتن گامهای در مسیر کاهش تعدات برجامی اش قصد دارد بلف سیاسی بزند آنها در حال حاضر سه گام جدی ما را دیده اند و متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران آنچه را که در گفته بود عملیاتی کرد.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما همچنان می‌گوییم که راه برای مذاکره بسته نیست، اظهار داشت: اروپایی ها باید بدانند که به همان نسبتی که آنها تعهداتشان را انجام دهند ما نیز به تعهداتمان برمی گردیم.

 

وی ادامه داد: ما برای کاهش تعهدات برجامی عدله محکمی داریم به اندازه کافی صبر و خویشتنداری کردیم، اما تحرکی از سوی اروپا ندیدیم. اروپایی‌ها وضعیت ما را درک می‌کنند، اما آنقدر ضعیف هستند که توانایی ایفای نقش ندارند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی مذاکرات اخیر دستگاه دیپلماسی را در راستای شفافیت مواضع جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای با کشورهای همسو مذاکره کرده‌ایم به ویژه بعد از بروز مسائل امنیتی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز که انجام تحرکات دیپلماتیک را ضروری‌تر می‌کرد.

 

جمالی تصریح کرد: کشورهایی چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت باید در جریان مواضع ما قرار گیرند تا اگر خدایی ناکرده اروپا و آمریکا بخواهند برای ما در شورای امنیت موانعی درست کنند هماهنگی‌های لازم به عمل آمده باشد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود در اجرای تعهدات برجامی اش را در این مدت ثابت کرده است و اتفاقا اروپایی ها به خوبی به این موضوع واقفند و برداشتن گام سوم به معنای بستن راه مذاکره نیست و هرگاه اروپایی ها به تعهداتشان عمل کنند ما نیز به تعهداتمان برمی گردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار