امام‌جمعه شیراز:مردم را به‌دقت در انتخاب مسئولان دعوت کرد و افزود: کسی که می‌خواهد از مردم رأی بگیرد باید عادل باشد چراکه اگر فاسق باشد دیگر چیزی برای مردم باقی نخواهد گذاشت و همواره سر در آخور اروپا و آمریکا دارد که آن‌ها چه خواسته‌ای دارند.
کد خبر: ۷۷۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 07 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به توصیه‌هایی از امام حسین (ع) به حاکمان وقت گفت: سیاست فقه مخصوص خود را دارد و حکومت دادن به فاسق حرام است؛ نمی‌شود کسی بگوید من مسلمانم اما زمینه را فراهم کند تا حکومت به دست یک فاسق افتاد.

وی مردم را به‌دقت در انتخاب مسئولان دعوت کرد و افزود: کسی که می‌خواهد از مردم رأی بگیرد باید عادل باشد چراکه اگر فاسق باشد دیگر چیزی برای مردم باقی نخواهد گذاشت و همواره سر در آخور اروپا و آمریکا دارد که آن‌ها چه خواسته‌ای دارند.

امام‌جمعه شیراز اعمالی چون شُرب خمر، سگ بازی، میمون بازی و بدحجابی را کار یزید دانست و گفت: مردم آگاه باشند که نباید حکومت را به چنین انسان‌هایی داد و خدا نکند کسانی در صفوف مدیران قرار گیرند که این ویژگی‌ها را داشته باشند که در این صورت معلوم است چه آینده‌ای در انتظار جامعه خواهد بود.

دژکام تأکید کرد: ایام محرم ایام فریاد زدن علیه همه منکراتی است که توسط یزیدیان زمان تحمیل‌شده است و اگر این فریادها را نزنیم، باوجوداین منکرات، استحاله خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: پرچم‌های حسینی نصب‌شده بر درودیوار شهرهای کشور، مشخص می‌کند که اداره کشور چگونه باید باشد و این ملت همان‌گونه که در 40 سال از گذشت انقلاب، محکم در مقابل انحرافات ایستاده، پس‌ازاین نیز خواهد ایستاد.

امام‌جمعه شیراز با توصیه مجدد به مردم برای انتخاب صحیح مسئولان گفت: در هر انتخاباتی قصدمان این باشد که کسی را به میدان مدیریت بفرستیم که در چهارچوب دین و اسلام حرکت کند و خائن به مردم نباشد.

دژکام با بیان اینکه هیات منسجم و متفق مؤمنین در برابر کافران باید شکل گیرد، افزود: بگذاریم پرچم حق همواره در این کشور برافراشته باشد.

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نیز وجود ایمان در انسان را دارای نشانه‌هایی دانست و گفت: در وهله نخست کسی که مؤمن است باید قلبا به حق ایمان داشته باشد؛ ضمن اینکه بر زبان نیز باید جاری و شهادت داده شود تا عقد ایمان شکل گیرد.

وی افزود: پس از مرحله مذکور، نشانه‌هایی در رفتار و اعمال ما باید بروز کند تا مشخص شود که انسان با ایمانی هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار