امام جمعه شیراز همچنین در خطبه های امام جمعه امروز بر اتحاد مومنان و عهد بستن در مجالس امام حسین (ع) برای انتخاب مدیرانی که در چارچوب شرع و اسلام عمل کنند در زمان رای دادن تاکید ویژه کرد.
کد خبر: ۷۷۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 06 September 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:آیت الله «لطف الله دژکام» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه 15 شهریور) در شیراز با تاکید بر توجه مردم شیراز در برپایی نمازهای مستحب عنوان کرد: یکی از نشانه‌های مومن، توجه به 51 رکعت نماز واجب و مستحب در شبانه روز است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خوشبختانه مردم شیراز به اقامه نمازهای مستحب تاکید و توجه دارند و باید برای تداوم این ویژگی تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: همین ویژگی سببب شده است تا شیراز بر قله فرهنگ قرار بگیرد و شهر متانت، تحمل و آرامش شناخته شود.

آیت الله دژکام با اشاره به قرار داشتن در هفته امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم گفت: همه باید تلاش کنیم طوری زندگی را تنظیم کنیم که روز قیامت سربلند باشیم و مومن باشیم.

وی افزود: امام حسین(ع)، حاکم شدن فردی مانند یزید بر مسلمانان را بدترین وضع برای جامعه اسلامی می‌دانست و ما نیز به عنوان مومنان آن حضرت باید مراقب باشیم که میدان حکومت را به چنین افرادی نسپاریم.

وی تصریح کرد: وقتی بنا می‌شود حکومت را با رای مردم اداره کنیم وظیفه مردم در این موضوع سنگین تر می‌شود و مومن نباید طوری رای دهد که مجال را از مومن گرفته و زمینه را برای غیرمومن و فاسد فراهم کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: امام حسین(ع) حاکم شدن یک غیرمومن بر جامعه اسلامی را حرام می‌داند و اگر ما نیز از این بزرگوار الگو نگیریم نمی‌توان گفت مسلمان و پیرو امام حسین (ع) هستیم.

امام جمعه شیراز با تقدیر از نیروی انتظامی برای به برخورد قاطع با مراکزی که رعایت اصول اسلامی را نمی کنند، بیان کرد: شرب خمر، بدحجابی، سگ بازی و میمون بازی کار یزید است.

وی افزود: بنابراین افرادی همچون یزیدیان که قمارباز و عرق خور هستند به درد حکومت داری نمی‌خورند و امروز نیز باید با جدیت به این موضوع در جامعه توجه کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اگر منکرات در جامعه رواج یافت، جامعه استحاله شده و ما به وضعی می‌افتیم که عده‌ای میخواهند برایمان تعیین تکلیف کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد:مومنان برای جامعه ما باید تعیین تکلیف کنند نه چهار نفری که از غرب تقلید کرده و از آنان خط می گیرند.

امام جمعه شیراز همچنین در خطبه های امام جمعه امروز بر اتحاد مومنان و عهد بستن در مجالس امام حسین (ع) برای انتخاب مدیرانی که در چارچوب شرع و اسلام عمل کنند در زمان رای دادن تاکید ویژه کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار