جو رقم یوسف مناسب اقلیم مرودشت شناخته شد.
کد خبر: ۷۷۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 28 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رویا پل خانی کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت با اشاره به اینکه جو رقم یوسف مناسب اقلیم مرودشت شناخته شد، اظهار کرد: میانگین تولید جو رقم یوسف در کشور ۳ تا ۴ تن است این در حالی است که در مزرعه الگویی انتخاب مشارکتی ارقام در حومه مرودشت عملکرد این رقم ۶ و نیم تن در هکتار بود.

او ادامه داد: نیاز کمتر به آب، زودرس بودن، عدم شکنندگی محور اصلی سنبله از خصوصیات بارز رقم جو یوسف است.

پل خانی با اشاره به این که خصوصیات ۱۴ رقم جو در قالب یک مزرعه الگویی نمایشی انتخاب مشارکتی ارقام یا PVS بررسی شد، تصریح کرد: در این طرح تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت تحت نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بود وتحقیقات مستمر صورت گرفت.

کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: در این طرح تمام صفات هر رقم و اجزای مؤثر در تولید شامل تاریخ جوانه زنی، تعداد بوته ها، ارتفاع بوته ها، تعداد سنبله بارور، تاریخ رسیدگی فیزیولوژیک، وزن هزاردانه، عملکرد، درصد آلودگی به علف‌های هرز و بیماری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

او تصریح کرد: بر طبق آنالیز‌های صورت گرفته از محصول برداشت شده در کل پلات‌ها رقم یوسف با ۶.۵ تن در هکتار بیشترین عملکرد را به خود اختصاص داد و بر اساس نتایج حاصله و عملکرد مطلوب رقم یوسف می‌توان این رقم را جهت کشت انبوه در منطقه توصیه کرد.

 

برچسب ها: کشت ، جو ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار