محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مدیریت انجام شده برای شرایط اقتصادی جامعه توسط دولت گفت: باد قیمت‌ها را پایین نیاورده بلکه اراده و تلاش دولتمردان سبب شده ثبات در قیمت‌ها به ویژه در نرخ ارز در این شرایط اقتصادی ایجاد شود.
کد خبر: ۷۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 29 August 2019

به گزارش تابناک فارس: محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مدیریت انجام شده برای شرایط اقتصادی جامعه توسط دولت گفت: باد قیمت‌ها را پایین نیاورده بلکه اراده و تلاش دولتمردان سبب شده ثبات در قیمت‌ها به ویژه در نرخ ارز در این شرایط اقتصادی ایجاد شود.

قطعا باد هیچ مداخله ای نه در بالارفتن قیمت و نه در پایین آمدن آن ندارد و بالا رفتن قیمت ها هم حاصل سوء مدیریت هاست؛ حال آنکه باید دید آیا به همان اندازه که سوء مدیریت ها قیمت را بالا برده تلاش دولتمردان قیمت ها را پایین آورده است؟


وی با اشاره به محدودیت های دولت در منابع مالی گفت: سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص دادیم که امسال این مبلغ به ۴۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

موضوع محدودیت مالی هم به نوعی تبدیل به یک جور مصونیت و توجیه سوء مدیریت هاست، سؤال اینجاست که چرا در کشور ثروتمندی مانند ایران باید محدودیت مالی وجود داشته باشد؟ غیر ازین است که این هم حاصل سوء مدیریت است؟


نوبخت با اشاره به اینکه ثبات قیمت ارز و نیز تلاش ها برای تثبیت قیمت کالاها با مدیریت و تدبیر انجام شده اظهار داشت: این را به یاد داشته باشید که امسال دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی پرداخت.
وی اضافه کرد:‌ همچنین پنج هزار میلیارد تومان دیگر نیز تحت عنوان افزایش حقوق به بازنشستگان پرداخت و ۲۰ درصد افزایش حقوق نیز ماه گذشته، پنج روز زودتر به حقوق بگیران کشور پرداخت شد.

تعریف آقای نوبخت از ثبات قیمت ارز افزایش دلار سه هزار و پانصد تومانی به 12 هزار تومان است؟؟؟

ممنون که به مرگ گرفتید تا ملت به تب راضی شوند!

وزیر کشور هم گفت: اعتماد، بزرگترین و بالاترین سرمایه اجتماعی دولت‌ها و حاکمیت است و ایجاد و تقویت پیوند بین دولت و ملت بر مقبولیت و مشروعیت دولت‌ها می‌افزاید.

جامعه دانستن و داشتن را حق خود می داند و نرسیدن به این حقوق باعث شکاف میان دولت و نهاد های دیگر جامعه و مردم به عنوان افراد تشکیل دهنده جامعه می شود.

در واقع فقدان اطلاعات و عدم یکدلی دولت با جامعه باعث می شود که جامعه از حق های خود در مواقع ضروری که دولت به آن حق ها نیاز دارد نگذرد. نتیجه این امر هم کم شدن سرمایه های اجتماعی که یک جامعه را سرپا نگه می دارد است.

همچنین ملتی که امشب با امید پراید 20 میلیونی و گوشت کیلویی 50 تومان سر بر بالین می نهند و فردای آن با قیمت هایی مواجه می شوند که برق از سرشان می پراند باز هم باید به دولت اعتماد کنند؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار