مسئول ترویج جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: با آغاز برداشت محصول بادمجان، یک کشاورز مرودشتی امسال از ۵ هکتار سطح زیرکشت، ۳۵۰ تن بادمجان شیرین و خوش طعم تولید کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: زهرا اورنگی با بیان اینکه برداشت بادمجان در این منطقه از نیمه‌های مرداد آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه دارد، متوسط عملکرد این محصول را ۷۰-۶۰ تن در هکتارعنوان کرد.

او، ارقام بادمجان کشت شده در این مزرعه را مهشی سفید بلند، دلمه ای، مهشی سبز بلند، استار رنگی، مهشی سیاه بلند، سوپر قرمز، مانیکا، گزاراتی، سوپر سیاه بنگالی و سوپر سبز بنگالی عنوان کرد.

اورنگی یادآور شد: بادمجان تولیدی از لحاظ طعم و شیرینی منحصر بفرد است و بدلیل شیرین بودن وکیفیت بسیار بالای آن یکی از مرغوبترین محصول تولید شده در سطح شهرستان می‌باشد. همچنین محصول تولیدی به کشور امارات صادر می‌شود.

او، شرایط آب و هوائی و مدیریت و تلاش این کشاورز در زمینه کاشت، داشت و نیز استفاده از مواد آلی و تغذیه مناسب استفاده از بذر مناسب، بهره برداری از نشاء سالم، رعایت اصول فنی و به زراعی را ازدلایل افزایش عملکرد و کیفیت بادمجان تولیدی عنوان کرد.

این کارشناس، با بیان اینکه متاسفانه قیمت فروش آن برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست، بر ضرورت تاسیس کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسرو سازی در شهرستان تاکید کرد.

مسئول ترویج جهاد کشاورزی حومه خاطرنشان کرد: باتوجه به بحران آبی و افت آب‌های زیر زمینی، کل کشت این محصول به روش آبیاری نوین (آبیاری تیب) انجام می‌شود.

بادمجان سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی و دارای خواص دارویی فراوانی است و به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ‌ها را باز می‌کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می‌دارد.

در شهرستان مرودشت بیش از ۲۰ هکتار بادمجان کشت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار