امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه در این زمینه نباید فریب خورده و استفاده ابزاری از مقدسات شود، تصریح کرد: مراسم‌هایی که به نام ائمه برگزار می‌شود باید درخور فرهنگ دینی و انقلابی بوده و به دور از گناه و معصیت باشد.
کد خبر: ۷۷۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم با اشاره به اول شهریور روز بزرگداشت نابغه شرق حکیم بوعلی سینا و گرامی‌داشت روز پزشک، اظهار داشت: این دانشمند بزرگ ایرانی شخصیتی است که بشریت به آن افتخار می‌کند و سخنانش برگرفته از آموزه‌های دینی است.

وی افزود: امیدواریم خداوند به مردم ایران توفیق دهد که در گام دوم انقلاب با خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بستری فراهم کنند تا همچنان شاهد بروز و ظهور شخصیت‌های بزرگی همچون بوعلی سینا باشیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی پزشک و طبیب دارای قداست هستند، بیان کرد: همواره در طول تاریخ عالمان و عارفان طبیب بودند و جامعه پزشکی باید معرفت و علم جدید را در وجود خود جمع کنند.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقیف محموله مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در شهرستان جهرم، گفت: این محموله 168 کیلویی که به صورت مسلحانه نیز محافظت می‌شد بدون آسیب به فردی توقیف و مجرمان نیز تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به درخشش تیپ نیروی مخصوص المهدی(عج) جهرم که مورد تایید رهبری معظم انقلاب نیز هستند، تصریح کرد: فرمانده این یگان نیز در روزهای گذشته نشان فتح را از سوی فرمانده کل قوا دریافت کرده که موجب سربلندی و افتخار برای شهرستان جهرم است.

امام جمعه جهرم با تقدیر از مردم شهرستان در برپایی جشن‌های باشکوه دهه ولایت، گفت: در میان کارهای خوبی که در برپایی این برنامه‌ها وجود دارد نقاط ضعف هم وجود دارد که جا دارد با برگزاری جلساتی به آسیب‌شناسی برنامه‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: در برگزاری برنامه‌ها لازم است دقت شده تا به نام مقدسات کارهایی انجام نشود که در خور شأن جامعه دینی نبوده و مورد رضایت ائمه(ع) نیز نباشد.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه در این زمینه نباید فریب خورده و استفاده ابزاری از مقدسات شود، تصریح کرد: مراسم‌هایی که به نام ائمه برگزار می‌شود باید درخور فرهنگ دینی و انقلابی بوده و به دور از گناه و معصیت باشد.

مدبر با اشاره به روز مباهله نیز گفت: یکی از اموری که سبب شده که ذی‌حجه را شهرالولایه بنامند روز مباهله است و تقاضا داریم همچنان که غدیر را بزرگ می‌داریم از مباهله نیز غافل نشویم.

وی مباهله را پیروزی گفتمان اسلام بر مسیحیت دانست و ابراز داشت: پیامبر(ص) با تدبیر و حرکت نمادین نمایندگان مسیحیت را خاضع کردند و سبب شد تا زبان اعتراف بر حق بودن اسلام بگشایند.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در مسئله حجاب، عنوان کرد: رهبری فرمودند حجاب یک حکم شرعی و مسئله قانونی است؛ 14 سال است که از مصوبه قانون گسترش حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذرد و 26 دستگاه موظف به اجرای وظایفی هستند اما همچنان این قانون در حال خاک خوردن است.

وی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه بر کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: چنانچه به هر دلیل مردم وظیفه شرعی خود را در برابر حجاب انجام ندهند نباید این مسئله به حال خود رها شود.

مدبر با اشاره به اینکه مسوولان باید به وظایف خود در قبال قانون حجاب و عفاف عمل کنند، گفت: از دستگاه‌های اجرایی توقع داریم در این زمینه ذوق و سلیقه به خرج داده و سراغ هنجارشکنان و فاسدان بروند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار