سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه بیش از 270 هزار نفر جامعه ایثارگری استان فارس است گفت: جعیت ایثارگری فارس معادل جمعیت ایثارگری 7 استان کشور است.
کد خبر: ۷۷۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از دفاع پرس:سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در دیدار با حیدر اسکندرپور شهردار شیراز با بیان اینکه رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس به صورت گسترده در بخش های مختلف حضور داشتند و نقش آفرینی کردند اظهار داشت: جامعه ایثارگری استان فارس بیش 270 هزار نفر است که شامل 15 هزار شهید، 42 هزار جانباز، 2 هزار 300 آزاده و مابقی رزمندگانی بودند که از این استان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و این جمعیت معادل جمعیت ایثارگری 7 استان کشور است.

کوشکی یادآور شد: یکی از وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز توسعه فرهنگی بخش های کم برخوردار فرهنگی شهر شیراز است که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی دارای مشکلاتی است که مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس فارس می‌تواند در این بخش کمک بسیاری نظر به مکانی که قرار گرفته داشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس بر زمین ماندن مصوبات جلسات شورای هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس است که بیشتر مصوبات نیز در حوزه شهرداری و شوای شهر شیراز است که باید در این حوزه شهرداری اهتمام ورزد.

این مسئول با بیان اینکه جمعیت جامعه ایثارگری شهر شیراز معادل جمعیت ایثارگری 3 استان کشور است یادآور شد: اولین موزه رسمی کشور که مصوبه رسمی دارد و اقدامات اولیه آن صورت گرفته موزه دفاع مقدس شیراز بوده که هم اکنون بعد از گذشت سالها به سرانجام نرسیده و در حال حاضر نیازمند همکاری و کمک مسئولان استان به ویژه شهرداری شیراز است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار