محمدرضا نادری در گفتگو با تابناک:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماران سرپایی باید دارو‌های خود را از داروخانه‌های غیر بیمارستانی سطح شهر تهیه کنند.
کد خبر: ۷۷۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 24 August 2019

محمدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه ، گفت: بیمارستان اسلام آباد غرب از دو بخش اورژانس که متخصصان طب اورژانس در آنجا مشغول ارائه خدمت هستند و بخش درمانگاه سرپایی، که بیماران سرپایی بدون نیاز به بستری شدن خدمات می‌گیرند تشکیل شده و از لحاظ دارو در داروخانه بیمارستان امام خمینی هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: بنابر دستور وزارتخانه، در بخش درمانگاه سرپایی، وجود داروخانه الزامی نیست و مردم باید دارو‌های خود را از داروخانه‌های غیر بیمارستانی سطح شهر تهیه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: پیرو مکاتبه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و در صورت توافق، داروخانه شبانه روزی دیگری به شهرستان اسلام آباد غرب اضافه و تعداد آنان به سه داروخانه خواهد رسید که بی‌شک باعث رفع مشکل تأمین داروی درمانگاه می‌شود.

ایشان در ادامه بیان کرد: درمانگاه همچون یک مطب است و نیازی به وجود داروخانه ندارد، اما اگر بیمار اورژانسی مراجعه کند، متخصص طب اورژانس پس از معاینات لازم و در صورت نیاز، بیمار را بستری می‌کند و یا با تجویز دارو یا بدون تجویز دارو آن بیمار را ترخیص می‌کند.
نادری در پایان با اشاره به فعالیت ۴ دکتر داروساز در بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب گفت: بیمارستان از لحاظ دکترای داروسازی، پرسنل و دارو برای بخش اورژانس و بستری مشکلی ندارد، اما در بحث درمانگاه سرپایی بیماران باید از داروخانه‌های سطح شهر و غیر بیمارستانی داروی خود را تهیه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار