وقتی «فیروزی» به رسانه، اتهام دریافت هزینه از «آمریکا و دشمنان نظام» می‌زند!
کد خبر: ۷۷۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 24 August 2019

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اخیراً برخی فعالان رسانه‌ای استان را با زبان تلویح نزدیک به تصریح، متهم به دریافت هزینه از «آمریکا و دشمنان نظام» کرده است؛ «حسین فیروزی» اگر مستنداتی در خصوص ادعایش دارد باید ارائه کند اگرنه لازم است یادآوری کنیم «افتراء، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» جرائم مستوجب تعزیر هستند و قانون کسی را از مجازات مستثنی نکرده است.

به گزارش تابناک کردستان، پس از صدور دستور ویژه رئیس دستگاه قضا به منظور «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در کردستان» و در حالی که هیئت تشکیل شده برای اجرای دستور یادشده، طبق شواهد موجود، در حال انجام تحقیقات و جمع‌آوری مستندات است و طبیعتاً ماه‌ها طول خواهد کشید تا ابعاد موضوع کاملاً روشن شود، دولتمردان در کردستان «پروژه تکذیب فساد» را در دستور کار قرار داده‌اند! و یکی از موضوعاتی که بویژه معاون اقتصادی استاندار در قالب پروژه محکوم به شکست مذکور دنبال کرده‌، اتهام‌زنی به رسانه منتقد و برخی فعالان رسانه‌ای کردستان است.

خبرگزاری فارس در خبری به نقل از «حسین فیروزی» در 26 مرداد 98، تیترزدن رسانه درباره فساد که در واقع بازتاب گزارش یک مرجع رسمی بود را «جفا در حق مردم»، «ظلم به اقتصاد استان»، «سیاه‌نمایی‌«، «تصویرسازی نامناسب موجب فرار سرمایه‌های مادی و معنوی از استان»، «خبر کذب»، «شانتاژ»، «تضعیف دولت در کردستان»، «بازی در زمین دشمن» و «دشمنی با نظام و مردم» عنوان کرد!

فارس در بخش پایانی خبر، که سراسر افترا و اتهام‌زنی به افرادی است که درباره گزارش یک مرجع رسمی و با کلیدواژه «فساد»، تیتر زده‌اند، آورده است: «فیروزی گفت: بخشی از هزینه‌های آمریکا و دشمنان نظام به سمت حوزه‌های عمومی می‌آید و قطعا تکلیف این افراد هم روشن است چون اینگونه تیتر زدن‌ها دشمنی با نظام و مردم است لذا توصیه می‌کنیم این افراد که تعدادی انگشت‌شمار هستند به دامان نظام بازگردند».

اگر خبر درست باشد، «فیروزی» با زبان «تلویح نزدیک به تصریح»، افرادی را که تیتر «فساد» زده‌اند متهم به دریافت هزینه از «آمریکا و دشمنان نظام» کرده است؛ غیر از این است؟

اتهامی خطرناک از سوی یک مسئول بلندپایه استان مطرح شده که نیازمند بررسی جدی است و بر طبق یک قاعده مورد پذیرش در نظام‌های حقوقی جهان و نیز شرع مقدس اسلام، «البینة علی المدعی»؛ یعنی ارائه دلیل بر عهده مدعی است بنابراین اثبات این ادعا بر عهده کسی جز «حسین فیروزی» نیست.

رویه هم در این باره آن است که مدعی مستندات خود را ارائه و نهادهای مسئول هم با بررسی موضوع، در صورت قابل استناد بودن مدارک، متهمان را دستگیر و پس از تحقیقات، تحویل مراجع قضایی دهند.

اما، معتقدیم با وجود آنکه قلم‌بدستان رسانه‌ای و حتی فعالان شناخته‌شده فضای مجازی در استان، دغدغه‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند هیچ‌یک از آنها دریافت کننده هزینه از «آمریکا و دشمنان نظام» نیستند، مگر خلاف آن ثابت شود.

رئیس قوه قضائیه، اخیراً در نشست با مسئولان و اصحاب رسانه اعلام کرده، «رسانه‌ها را همکاران خود در اجرای عدالت می‌بینیم»؛ حالا اگر بازتاب گزارش یک مرجع رسمی را که در آن، کردستان در مؤلفه «فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی» استان نخست کشور اعلام شده، با هدف بررسی موضوع بتوان کمک کننده در اجرای عدالت عنوان کرد، آیا رسانه آلوده می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد؟

اگر متولیان امور در کردستان باور قلبی دارند که «با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد، اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد» و اگر آنهایی که باید، تاکنون ادعای معاون استاندار کردستان را بررسی نکرده‌اند بهتر است هرچه سریع‌تر وارد عمل شده و در این باره تحقیق کنند؛ یا با مستنداتی که او ارائه می‌کند متخلفان رسانه‌ای استان رسوا می‌شوند یا مشخص می‌شود «فیروزی» اتهامی بی‌پایه و اساس مطرح کرده و باید در این باره پاسخ‌گو باشد؛ یادمان باشد اتهام «افتراء، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» فقط متوجه افراد عادی و قلم‌بدستان نیست؛ قانون هیچ‌کس را از مجازات مستثنی نکرده است!

راستی؛ استاندار کردستان لازم نمی‌داند از «حیثیت» اصحاب قلم کردستان، در برابر اتهام معاونش دفاع کند؟ «مرادنیا» اگر با «فیروزی» هم‌نظر نیست، حداقل از نهادهای مسئول بخواهد در قبال موضوع مطرح شده به وظیفه عمل کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار