تراکتوری ها در آخرین اقدام نقل و انتقالی شان، مهاجمی را جذب کردند که برخی از رسانه های فرانسوی از حضور او در فوتبال ایران ابراز شگفتی کرده اند.
کد خبر: ۷۷۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 23 August 2019

کوین فورچونه، مهاجم ۳۰ ساله با سابقه حضور در لیگ های دسته سه و دوی فرانسه عصر روز پنج شنبه پس از توافق با مسئولان باشگاه تراکتور آذربایجان، سرخ پوش شد. او در حالی با تایید دنیزلی به تراکتور پیوست که سرمربی سرخ پوشان با وسواس زیادی، عملکرد بیش از صد مهاجم خارجی را مورد بررسی قرار داده بود. به این ترتیب هواداران تراکتور امیدوار هستند که مهاجم منتخب دنیزلی که از فیلترهای سختگیرانه او با موفقیت عبور کرده، گل های حساس و متعددی برای تیم شان به ثمر برساند. مهاجم گرانقیمت اما ناشناخته تراکتوری ها همراه با مدیرعامل باشگاه به ایران سفر خواهد کرد تا به جمع سرخ پوشان فوتبال آذربایجان ملحق شود.

 

در این مطلب می خواهیم شما را با خرید جدید تراکتوری ها بیشتر آشنا کنیم:

 

از کشوری با یک چهارم جمعیت تبریز

کوین فورچونه در تاریخ ششم آگوست سال 1989 در پاریس، پایتخت فرانسه به دنیا آمد. او اصالتا اهل کشور مارتینیک است. مارتینیک جزیره ‌ای در دریای کارائیب در آمریکای مرکزی، جنوب دومینیکا، شمال سنت لوسیا و ۴۸۳ کیلومتری شمال شرق ونزوئلا است که حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرِ تیم جدید فورچونه بالای یک میلیون و ششصد هزار نفر جمعیت دارد و این بدین معناست که کشور آبا و اجدادی این بازیکن، یک چهارم شهر تبریز که یکی از شهرهای بزرگ ایران به شمار می رود، جمعیت دارد. کشور مارتینیک جزو مستعمرات بوده و جمعیت فعلی آن حاصل آمیزش فرانسویان مهاجر و بردگان سیاه آفریقایی است. پایتخت مارتینیک، شهر  فور دو فرانس است که جمعیت آن را می توان در ورزشگاه آزادی تهران جای داد.

 

 

زندگی خصوصی آقای کوین با اتفاقات جالب توجه

کوین در کودکی زندگی سختی داشته است. او در خانواده ای به دنیا آمد که پدر آن همسر و فرزندانش را ترک کرده بود. مادر کوین که آشپز یک بیمارستان بود، در غیاب پدر که یک نظامی بود، وظیفه نگهداری از فرزندانش را بر عهده داشت. او یک خواهر به نام سابین و یک برادر به نام میکائیل دارد. زمانی که کوین برای ادامه فوتبال حرفه ای مجبور به ترک خانه شد، برادرش میکائیل مشکلاتی را به وجود آورد. این موضوع باعث شد تا کوین به محل زندگی خانواده اش بازگشته و نزد برادرش برود. او در این مورد گفته است: "وظیفه خودم می دانستم که برادرم را نسبت به ارزش مادرم آگاه کرده و به او بفهمانم که نفر اول خانواده اوست. من او را به خارج از خانه برده و در حالتی که می توانست به دعوا ختم شود، در مقابل دوستانش توجیهش کردم. میکائیل اینک قصاب است و در کنار خانواده، زندگی خوبی دارد."

 

 

وب سایت رسمی باشگاه لنس در مورد کوین نوشته است:

کوین در محله ای بزرگ شد که بزهکاری ، فروش مواد و کارهای غیر قانونی رایج بود. زندگی در چنین محله ای همچون دو روی سکه است. در آنجا ، یا شما سقوط می کنید یا با مشکلات روبرو و با آن مقابله کرده و نشان می دهید که می توانید موفق شوید. آنچه باعث ایجاد تفاوت در کوین شد این بود که وی در زندگی هدف داشت؛ تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای. "من به خودم انگیزه دادم. اگر من می ماندم، اشتباه می کردم پس به سوی هدفم رفتم."

او زمانی که 16 سال داشت، بدون اطلاع مادرش مدرسه را کنار گذاشت. در حالی که مادر خانواده تصور می کرد، کوین به مدرسه می رود، او همراه با دوستانش فوتبال بازی می کرد! کوین از دوستان آن دوره خود به عنوان خانواده دومش یاد می کند. هنوز هم از آن جمع 5-6 نفر هستند که با کوین در ارتباط هستند. فرانک ژولین یکی از فوتبالیست های حرفه ای فرانسه که در رن و له مانس بازی کرده یکی از همین دوستان است که به گفته کوین، بیش از 400 عکس دونفری باهم دارند.

 

 

در جست جوی زادگاه پدری

قدرت کوین پیوند محکمی با خانواده خود دارد که منشاء آن در زادگاه پدری اش مارتینیک است. کوین در این مورد می گوید: "وقتی جوان بودم، هر سال در تعطیلات تابستانی به مارتینیک می رفتم. وقتی فوتبال حرفه ای را شروع کردم، سفر به آنجا کمی دشوارتر بود. ژوئن سال گذشته من با پسرم کلوین به مارتینیک رفتیم. عالی بود! مارتینیک فرهنگ ، خاستگاه ، خانواده ، موسیقی ، غذا ، میوه ، خورشید ، ساحل در فاصله 2 دقیقه از خانه و چیزهای زیادی دارد که در فرانسه آنها را نمی یابم. در آنجا زندگی لذت بخش تر است! بسیاری از مردم دچار مشکل هستند اما آن را نشان نمی دهند. در مارتینیک ما هرگز کسی را در بدبختی نخواهیم دید. جزیره کوچک من بسیار دوست داشتنی است."
کوین فورچونه یک مسیحی معتقد به شمار می رود. دین در ذهن و قلب او جای ویژه ای دارد. کوین در این مورد گفته است: "وقتی صبح یکشنبه تمرین ندارم، به کلیسا می روم.  اغلب دعا می کنم و قبل از بازی ها از خدا می خواهم به من کمک کند."

 

 

آغاز فوتبال به بهترین شکل ممکن

کوین فوتبال خود را از سارسلز آغاز کرد. سارسلز در حومه شمالی شهر پاریس قرار داشته و با پایتخت فرانسه 16 کیلومتر فاصله دارد. بعد از حضور در مدارس فوتبال پایه و بازی در لیگ های محلی، در فصل 2016-2015 کوین به تیم آ اس بزییرس در لیگ دسته سوم فرانسه ملحق شد. اولین تجربه حضور در یک تیم حرفه ای، برای کوین بسیار خوب و موفقیت آمیز بود. او موفق شد در آن فصل در 33 بازی حضور یافته و ضمن زدن 17 گل، 6 پاس گل هم بدهد.

عملکرد قابل قبول در بزییرس باعث شد تا کوین مورد توجه چند تیم از لیگ دسته دو قرار بگیرد. از میان پیشنهادات متعددی که به این بازیکن ارائه شد، پیشنهاد تیم لنس مورد قبول کوین قرار گرفت. کوین به مدت سه فصل پیراهن لنس را به تن کرد. 39 بازی و 10 گل زده، حاصل کار کوین در اولین فصل حضورش در لنس بود. او 8 گل از 10 گل خود را در لیگ دسته دو فرانسه به ثمر رساند و دو گل دیگر را نیز در جام حذفی وارد دروازه حریفان کرد.

فصل دوم حضور در لنس، همراه بود با 44 بازی و 9 گل زده برای کوین که تقریبا مشابه فصل گذشته بود. در فصل سوم، کوین پس از انجام 6 بازی از لنس جدا شد. مقصد بعدی او تیم دسته دومی ترویس بود. از نظر قدرت، ترویس در شرایط بهتری نسبت به لنس قرار داشت. ترویس در حضور کوین یکی از مدعیان قهرمانی آن فصل به شمار می رفت اما در نهایت با 71 امتیاز و 10 امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین در مکان سوم جدول رده بندی لیگ دسته دوم فرانسه قرار گرفت. 34 بازی و 11 گل زده، حاصل کار کوین در تیم جدیدش بود.

 

 

 

اولین تجربه خروج از فرانسه

با توجه به عملکرد مناسبی که کوین در ترویس داشت، شاهد تداوم حضور او در این تیم بودیم. پس از انجام 3 بازی در فصل جدید لیگ دسته دوی فرانسه اما کوین با پیشنهاد باشگاه تراکتور آذربایجان مواجه شد. پیشنهاد تراکتوری ها به گونه ای بود که این مهاجم برای ترک فرانسه ترغیب شده و تصمیم به ادامه فوتبال خود در خارج از خاک فرانسه گرفت.

کوین در حالی به تراکتور پیوست که برخی از رسانه های فرانسوی از حضور او در فوتبال ایران ابراز شگفتی کرده اند. وب سایت مرکاتو 365 با اشاره به حضور کوین در تراکتور نوشته است: "عجیب است که فورچونه تصمیم گرفته تا فوتبال حرفه ای اش را در ایران دنبال کند." این وب سایت در ادامه با پرداختن  به موقعیت خوب باشگاه تراکتور در فوتبال ایران به همبازی شدن کوین با ستاره هایی چون شجاعی و دژاگه اشاره کرده است.

 

 

آیا کوین گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است؟

وب سایت معتبر ترانسفر مارکت، ارزش خرید جدید تراکتوری ها را 1.5 میلیون یورو اعلام کرده است. این در حالی است که رسانه های فرانسوی رقم انتقال او به تراکتور را در حدود 500-400 هزار یورو تخمین زده اند. ضمن اینکه این رسانه ها مدت قرارداد بازیکن جدید تراکتور را سه سال عنوان کرده اند.

بر اساس ارقام اعلام شده توسط وب سایت ترانسفر مارکت، کوین فورچونه در کنار مهدی ترابی و پایین تر از علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و دیاباته از استقلال، سومین بازیکن گرانقیمت لیگ برتر ایران محسوب می شود. وی همچنین گرانقیمت ترین بازیکن تراکتور است. جالب اینجاست که کوین با رقم اعلام شده از سوی ترانسفر مارکت، سومین بازیکن گرانقیمت کشورش نیز به شمار می رود.

 

 


چند نکته جالب در مورد کوین فورچونه:
* گوش دادن موسیقی محلی یکی از تفریحات کوین به شمار می رود. او معتقد است که این کار ریشه هایم را به من یادآور می شود.
* او یک گیمر حرفه ای است و بازی های فیفا و NBA جزو بازی های محبوبش هستند.
* کوین سابقه بازی بسکتبال را هم دارد. او جزو طرفداران پر و پا قرص NBA است و همواره دوست دارد در سالن برگزاری بازی های بزرگ بسکتبال NBA حضور داشته باشد.
* کوین فورچونه تا کنون 5 بازی ملی برای تیم ملی مارتینیک انجام داده است.
*در تاریخ 13 اکتبر سال 2018 و بازی مقابل پورتوریکو، کوین اولین و آخرین گل ملی خود را به ثمر رساند.
* پسر عموی کوین نیز یک فوتبالیست حرفه ای در دهه 80 بود که سابقه بازی در لنس را دارد.
* یکی از تراژدی های تلخ زندگی کوین از دست دادن جولیا رز، دختر 17 ماهه اش به طرز بسیار غم انگیزی است. این اتفاق در سال 2017 رخ داد. تصویر رز، روی سینه کوین خالکوبی شده است.
* در 5 سال اخیر که آغاز فوتبال حرفه ای کوین به شمار می رود تا به امروز، او در مجموع 160 بازی انجام داده است.
 *48 گل زده و 36 پاس گل، حاصل کار کوین در 160 بازی است. بر اساس این آمار او هر 250 دقیقه یک بار موفق به گلزنی می شود.

 

 


سعید عبدی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
مبارکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار