مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های اینترنتی و نرم‌افزاری برای توسعه خدمات الکترونیک حذف دفترچه‌های کاغذی در شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران انجام شده است
کد خبر: ۷۷۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 23 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: نادر نانبخش اظهار داشت: با فراهم شدن امکانات لازم، اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در این شهرستان‌ها از شهریور امسال آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح بیمه‌شدگان سلامت شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط و چالدران از خدمات الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک در این شهرستان‌ها پس از نقده و سلماس کلید خورد تا توسعه خدمات الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی در این شهرستانها نیز آغاز شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی با تعریف نام کاربری ویژه و رمزعبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می‌شوند و تجویزهای خود را برای بیمه‌شدگان این سازمان به راحتی انجام می‌دهند.

نانبخش اضافه کرد: در این سامانه به محض ورود شماره ملی بیمه شده ، سامانه مشخصات فرد بیمه شده را نمایش می‌دهد و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود که پزشک می‌تواند بر اساس این اطلاعات اقدام به تجویز دارو کند.

وی با اشاره به اینکه نسخه در این روش به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، بیان کرد: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

وی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می‌شود. این برنامه در فاز اول در بخشهای خصوصی طرف قرارداد با این اداره کل در حال اجرا میباشد .

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار