رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از ترخیص خودروهای توقیفی دارای شرایط در استان بمناسبت عید سعید غدیر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 19 August 2019

 

تابناک / سرهنگ  محمدرضا محمدی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: بمناسبت فرار رسیدن عید غدیرخم  شرایط خوبی برای ترخیص خودروها ایجاد شده که مالکان خودرو ها می توانند از ان استفاده کنند.

 وی  اقساط ۱۲ ماهه برای پرداخت جریمه تخلفات  را از جمله این شرایط جهت ترخیص خودروها از پارکینگ های پلیس عنوان و بیان کرد:  تمامی مالکان خودروهایی که خودروی شان توسط پلیس توقیف شده ، به پلیس مراجعه کنند تا در صورت داشتن شرایط و  مشمول نبودن دستور قضایی ، بتوانند خودروی شان را ترخیص کنند.

وی تصریح کرد: این طرح  برای یک هفته ادامه دارد.

سرهنگ محمدی در ادامه به  موضوعات ترافیکی استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان وقت روز گذشته؛ تصادفات منجر به فوت درون شهری استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی علت این افزایش را گستردگی شهرها که منجر به گستردگی حوزه پلیس نیز می شود،  دانست و افزود:  با اموزش های ارائه شده و رعایت موتور سواران تصادفات منجر به فوت در حوزه موتورسیکلت سواران ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: البته متاسفانه  از ابتدای امسال تا پایان وقت روز گذشته  تصادفات منجر به فوت   در حوزه عابران پیاده ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه پلیس به تنهایی نمی تواند در کاهش تصادفات موثر باشد ، تصریح کرد: درحالی که بخشی از  علل تصادفات به زیرساخت ها و  خودروها مربوط می شود اما بیشتر حساسیت ها در حوزه پلیس است .

 وی خاطر نشان کرد:  ضمن اینکه پلیس اهتمام دارد تا کوتاهی در وظایف خود نداشته باشد و انتظار داریم تا برای کاهش تصادفات و در جهت ایمنی بیشتر شهروندان دستگاه های مربوطه دیگر همچون شهرداری ها و بیمه ها  پلیس را یاری کنند.

وی  با یادآوری افزایش فوتی های عابر پیاده  در شهرهای استان تصریح کرد: در همین راستا، طرح عابر یار پیاده در استان  از مدتی قبل آغاز شده و در این طرح بیشتر به رانندگان و عابران آموزش می دهند  .

 سرهنگ محمدی آمار تصادفات عابران پیاده را نگران کننده دانست و گفت: عابران پیاده نیز ممکن است در تصادفات همچون دویدن ناگهانی در مسیر خودروها مقصر شناخته شوند .

وی بیشترین سنین جانباختگان  طی پنج ماه  امسال را بین ۶۸ تا ۸۰ سال عنوان و بیان کرد: بیشترین فوتی ها مربوط به شهرستان های فومن و انزلی و کمترین فوتی های عابران پیاده در شهرهای  تالش با ۶۰ درصد و رشت با ۱۲ درصد  بوده است.

سرهنگ محمدی  با اشاره به  دوربین های ترافیکی   ثبت تخلفات نیز گفت:  از ۳۹ دوربین کنترل ترافیک در شهر رشت سه دوربین  مربوط به ثبت تخلفات است؛ ضمن اینکه گوشی های هوشمند پلیس نیز قابلیت عکس گرفتن  و ثبت تخلفات را دارد .

وی با بیان اینکه قبض های کاغذی پلیس بتدریج در حال حذف شدن است، اظهار کرد: اکنون حدود ۹۰ درصد از همکاران ما گوشی های هوشمندی در اختیار دارند که بلافاصله با وارد کردن شماره پلاک خودرو تمامی اطلاعات مربوطه را در اختیار آنها می گذارد .

سرهنگ محمدی با بیان اینکه از این پس قبض های جریمه  به صورت پیامکی به مالکان خودرو  اطلاع داده می شود، خاطر نشان کرد: مالکان خودرو نباید با پلاک خودشان خودرو را بفروشند  و یا تحویل بدهند چرا که پیامک ها برای مالکان ارسال می شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح همیاران پلیس ۱۸ درصد به کاهش تصادفات کمک کرده ، از اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک در استان خبر داد و گفت:  پلیس در بررسی های خود به این نتیجه رسیده که بانوان می توانند نقش موثری در پیشگیری از تخلفات و تصادفات داشته باشند .

منبع: ايرنا
برچسب ها: عید غدیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار