هنگام برپایی تکیه‌های محرم، به شبکه‌های توزیع برق توجه کنید.
کد خبر: ۷۷۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ 18 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: وحید قاضی پور مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار کرد: برپاکنندگان تکیه‌های محرم، به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از اتصالات برق، باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

او افزود: هیات‌های مذهبی برای تامین برق مورد نیاز خود، با مراجعه به اداره‌های برق نسبت به ثبت نام و دریافت انشعاب موقت اقدام و از هرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق خودداری کنند.

وحید قاضی پور گفت: در راستای حفظ سرمایه ملی و محیط زیست و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق، برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف (مدادی یا رشته ای) از لامپ‌های کم مصرف یا ال‌ای دی استفاده شود.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس افزود: هنگام برگزاری مراسم عزاداری، از برخورد و نزدیک شدن وسایل و تجهیزات عزاداری همچون علم، کتل و بیرق به شبکه و تجهیزات برق رسانی به خصوص در هنگام شب که دید کافی وجود ندارد، جلوگیری شود.

قاضی پور با بیان این که در سال‌های قبل نصب بنر و پرچم بر روی پایه‌های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی منجر به فوت عزاداران شد افزود: هیات‌های مذهبی از ساخت و جوشکاری کردن روی پایه‌های برق و بالا رفتن از تاسیسات برق رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند.

او از تکیه داران خواست از نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق برای برپایی تکایا و ایستگاه‌های پذیرایی خودداری کنند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: تجهیزات برقی مورد استفاده هیات‌های مذهبی نظیر سیم، کابل و تابلو‌های برقی قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولین هیات‌ها به صورت دقیق بازرسی و از دسترس کودکان و محیط‌های مرطوب دور نگه داشته شود.

قاضی پور تصریح کرد: در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری و دخالت غیرمجاز در تجهیزات برق رسانی منصوبه به ویژه کنتور برق توسط عزاداران خودداری و مراتب از طریق اداره‌های برق پیگیری و یا موارد به اتفاقات برق با شماره ۱۲۱ اطلاع رسانی شود.

برچسب ها: محرم 98 ، تکایا ، ایمنی ، برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار