کد خبر: ۷۷۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 17 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: به شیراز می روید در اردیبهشت بروید تا از بوی بهارنارنج ها در سطح شهر مست شوید. شهر شعر و ادب فارسی را باید در این ماه به خصوص دید. به شیراز سفر کنید و از مکان های دیدنی اش بازدید کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین و معروف ترین مکان های تاریخی، فرهنگی، طبیعت و... شیراز باشکوه را به شما معرفی کنیم، با ما همراه شوید.

 

جاذبه های معماری شیراز

اگر علاقه مند به شعر و ادب فارسی و تاریخ و معماری هستید، حتما باید بازدید از آرامگاه های مشاهیر فارسی و اسطوره های تاریخ در شیراز را اولویت قرار دهید. از جمله آرامگاه هایی که می توانید با سفر به شیراز به آن ها سر بزنید، شامل سعدیه، حافظیه، آرامگاه کوروش کبیر، آرامگاه شاه شجاع، آرامگاه خواجوی کرمانی می شود که هر یک دارای معماری منحصر به فرد خود است.

مکان های دیدنی شیراز که باید قبل از مرگ ببینید!

 

معروف ترین باغ های شیراز

بوی بهار نارنج در باغ های تاریخی شیراز هوش از سرتان می برد. در ماه اردیبهشت به این باغ ها بروید و عطر زندگی را حس کنید. اما باغ هایی که باید رفت و دید عبارتند از: باغ عفیف آباد، باغ ارم ، باغ نارنجستان قوام شیراز، خانه باغ زینت الملوک، باغ جهان نما و باغ دلگشا.

 

مکان های دیدنی شیراز که باید قبل از مرگ ببینید!

 

مکان های تاریخی و دیدنی شیراز

تخت جمشید با آن همه جلال و شکوهش از معروف ترین و خاص ترین بناهای تاریخی با معماری خارق العاده هخامنشی است که با دیدنش می‌توان به فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله ایرانی پی برد. ولی سایر بناهای تاریخی که می توانید جزو مکان های دیدنی شیراز مدنظر قرار دهید عبارتند از: مسجد نصیر الملک، مسجد عتیق، پاسارگاد، گهواره دید، حمام و بازار وکیل، نقش رستم، نقش رجب ، ارگ کریم خان، عمارت دیوان خانه شیراز، دروازه قرآن.

مکان های دیدنی شیراز که باید قبل از مرگ ببینید!

 

مکان های فرهنگی و هنری شیراز

اگر دلتان می خواهد با تاریخ و فرهنگ بیشتری آشنا شوید، توصیه ما به شما بازدید از موزه های شیراز است که عبارتند از: موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی، موزه سنگ (موزه هفت تنان)، موزه کلاه فرنگی( موزه پاریس)، موزه موسیقی( خانه منطقی نژاد)، موزه رادیو شیراز، موزه شاه چراغ، موزه خانه صابر، موزه سنگ و گوهر دریای نور.

مکان های دیدنی شیراز که باید قبل از مرگ ببینید!

 

جاذبه های گردشگری و طبیعی شیراز

طبیعت ایران جزو بکرترین طبیعت های جهان به شمار می رود و شهر زیبا و توریستی شیراز هم دارای طبیعتی پر از شگفتی و زیبایی است. پس در سفر خود به شیراز طبیعتش را نیز جزو لیست دیدنی ها قرار دهید. از جمله جاذبه های طبیعی شیراز می توان موارد زیر را نام برد که شامل چشمه شش پیر شیراز و دریاچه مهارلو، تنگ بستانک، غار شاپور، تنگ تیزاب می شود.

مکان های دیدنی شیراز که باید قبل از مرگ ببینید!

مراکز تجاری و خرید شیراز

مکان های به خصوص برای خرید در سفر جزو لذت بخش ترین قسمت ها به ویژه خانم ها محسوب می شود. پس اگر قصد خرید دارید و دلتان می خواهد از شیراز وسیله ای یا سوغاتی بخرید بهتر است به مراکز نام برده شده بروید. مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس، سرای مشیر، مجتمع خلیج فارس، مجتمع آفتاب پارس از معروف ترین های شیراز هستند.

مکان های دیدنی شیراز که باید قبل از مرگ ببینید!

بی شک سفر به شیراز می تواند باب میل خیلی ها باشد و لحظات خوبی را برای بیش تر افراد رقم بزند. امید که با آشنایی بهتر مکان های دیدنی شیراز سفر خوب و هیجان انگیزی را تجربه کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار