رضوی اردکانی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده به روز جهانی مسجد پرداخت و تصریح کرد: مسجد در جمهوری اسلامس خیلی مورد توجه قرار نگرفته است به گونه‌ای که در شیراز کمبود مسجد وجود دارد، در خیابان‌های اصلی مسجد نیست.
کد خبر: ۷۷۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 16 August 2019

تابناک فارس به نقل تسنیم: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه عید غدیر مهم‌ترین عید از اعیاد اسلامی است اما رهنمود رسول اکرم (ص) درباره جانشینی حضرت علی (ع) نادیده گرفته شد، اظهار داشت: قرآن ابلاغ پیام غدیر را برای پیامبر(ص) به منزله اتمام رسالت ذکر کرده است و غدیر نه تنها بهترین شخصیت بعد از پیامبر(ص) معرفی کرد بلکه سبک حکومت اسلامی را نشان داد.

وی با بیان اینکه مسئله جانشینی امام علی (ع) منحصر به غدیر نیست بلکه از ابتدای اسلام مطرح بود، گفت: این موضوع در روز 18 ذی الحجه به صورت رسمی بیان شد، ولایت فقیه هم از غدیر است چون ولایت فقیه امتداد غدیر و ولایت است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مسئله غدیر را کسی منکر نمی‌شود چراکه انکار غدیر مثل انکار آفتاب در روز روشن است، افزود: ما فقط مدعی غدیر نیستیم بلکه در کتب تفسیری معتبر اهل سنت نیز این موضوع را بیان کردند، کسی نمی‌تواند منکر غدیر شود اما اهل سنت توجیهاتی را بیان می‌کنند که منطقی نیست.

رضوی اردکانی با بیان اینکه اجماع علمای شیعه و اکثر اهل سنت غدیر و جانشینی را تایید می‌کنند، بیان کرد: دین بدون ولایت علی (ع) ناقص است.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند گرامیداشت روز غدیر از زمان صفویه مطرح شده است، عنوان کرد: این روز از ابتدا در زمان پیامبر(ص) حرمت داشته و احادیثی از امام صادق در باره این روز ذکر شده است.کلمه شیعه رو نخستین نفر پیامبر(ص) به پیروان امام علی(ع) گفته است. غدیر را امتداد خط رسالت و ولایت می‌دانیم و باید غدیر را باشکوه برگزار کنیم.

 

رضوی اردکانی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده به روز جهانی مسجد پرداخت و تصریح کرد: مسجد در جمهوری اسلامس خیلی مورد توجه قرار نگرفته است به گونه‌ای که در شیراز کمبود مسجد وجود دارد، در خیابان‌های اصلی مسجد نیست.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مساجد مظهر اسلامی بودن یک شهر است، از خیران درخواست کرد در امر آبادانی و احداث مساجد مشارکت کنند.

وی با اشاره به روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی تحولی عظیم در صنعت دفاعی ایجاد شده است امروز پهبادهای دقیق که با تکنولوژی ساخته شده و موشک‌های نقطه زن از برکات ایران اسلامی است.

رضوی اردکانی با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی در تائید قدرت دفاعی ایران اسلامی عنوان کرد: ماجرای پهباد آمریکایی و نفتکش انگلیسی برای این دو کشور ذلت است و برای ایران اسلامی مایه عزت است و همه اینها از برکت انقلاب اسلامی و رهبری است.

امام جمعه موقت شیراز در پایان با تشکر از قوه قضائیه برای برخورد با اخلالگران اقتصادی گفت: با محاکمه این افراد مردم به عدالت امیدوار شدند
و این روند باید ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار