طالبی گفت: چرا سپاه و ارتش توانستند از صفر شروع کرده و نه‌تنها نیاز کشور در صنایع دفاعی را تأمین کنند، بلکه صادرات به کشورهایی چون سوریه، عراق و...نیز داشتند اما هنوز در بخش‌هایی ازجمله خودرو، علوفه دام، شکر و... محتاج واردات هستیم؟
کد خبر: ۷۷۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 16 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به موضوع ولایت و غدیر و امامت پرداخت و با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان در معرض خطر بیشتری قرار داشته و ممکن است دچار شبهه شوند، به آیات قرآنی و روایات اسلامی در این زمینه (امامت و ولایت) اشاره کرد و اظهار داشت: غدیر منحصر به زمان خاصی نیست.

خطیب جمعه اقلید تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن غدیر تنها چراغانی کردن کوچه و خیابان و...نیست بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا به ما آموخته شود که چگونه تبعیت کرده و جایگاه ولایت و امامت را درک کنیم.

وی در ادامه به سخنان ائمه(ع) در مورد غدیر و اهمیت آن اشاره کرد و عنوان داشت: حفظ وحدت بین مسلمانان از اولویت واجبات از دیدگاه امام علی(ع) است که باید موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه اقلید در ادامه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان، اسوه صبر و استقامت تحمل هشت سال دوری و شکنجه روحی و جسمی هستند که حاضر به پذیرفتن ذلت و خواری نشدند.

طالبی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، این کشور همواره به رزمندگان دوران هشت‌ساله دفاع مقدس به‌ویژه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان و اسرا است.

خطیب جمعه اقلید از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی سخن گفت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عمومی شدن فرهنگ و گفتمان جهادی در جامعه و خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت، بیان داشت: فرمایش مقام معظم رهبری حقیقت و واقعیتی است که در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم.

طالبی به دوره بازسازی و سازندگی پس از جنگ و انقلاب اسلامی و حضور همگانی در این عرصه اشاره کرد و افزود: همت عمومی و جهادی باید به گفتمانی عمومی برای تحقق عدالت تبدیل شود.

اشاره به پیام برائت بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید در خطبه امروز بود که به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز فلسطین یکی از مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است که در رأس تمام مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبانی قرار دارد.

خطیب جمعه اقلید 31 مردادماه مصادف با روز صنعت دفاعی و تشکیل وزارت دفاع را گرامی داشت و ادامه داد: این روز اثبات‌کننده خودباوری در عرصه عمل است.

وی به پیشرفت‌های کسب‌شده در صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش‌ها و همت جهادی صورت گرفته در این عرصه باید الگویی در سایر زمینه‌ها باشد.

طالبی گفت: چرا سپاه و ارتش توانستند از صفر شروع کرده و نه‌تنها نیاز کشور در صنایع دفاعی را تأمین کنند، بلکه صادرات به کشورهایی چون سوریه، عراق و...نیز داشتند اما هنوز در بخش‌هایی ازجمله خودرو، علوفه دام، شکر و... محتاج واردات هستیم؟

امام‌جمعه اقلید عنوان کرد: چرا سپاه می‌تواند پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی را سرنگون کند، بنزین را به خودکفایی برساند و...، اما در صنعت خودرو نه‌تنها شاهد ارتقای ایمنی و پیشرفت نیستیم بلکه روزبه‌روز قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به ائتلاف آمریکایی در خلیج‌فارس اشاره و بیان کرد: آمریکایی‌ها و هر دولتی که به بهانه‌های واهی در ائتلاف آمریکایی حضور پیدا کنند، بدانند که بازنده و سرشکسته می‌شوند.

وی به ماجرای ملوانان انگلیسی و آمریکایی، سرنگونی پهباد، کشتی انگلیسی و... اشاره و خاطرنشان کرد: خلیج‌فارس و تنگه هرمز صاحبی قوی و مقتدر دارد که ضربه شصت آن را بارها چشیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار