توزیع کتب د‌‌‌رسی از اوایل شهریور آغاز می شود.
کد خبر: ۷۷۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 16 August 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و کتابفروشان شیراز گفت: کتب درسی دوره اول متوسطه و پایه هفتم هشتم و نهم شهریور توزیع می‌شود و دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره دوم متوسطه باید کتب درسی خود را از طریق مدارس و یا سایت آموزش و پرورش دریافت کنند.
محمد علی زعفرانی با بیان این که توزیع کتب درسی پایه اول متوسطه از طریق ۲۰۰ عامل توزیع در شیراز انجام خواهد شد ادامه داد : کتاب‌های مقطع هفتم پسرانه ۱۳ جلد به قیمت ۴۴ هزار ۲۵۰ تومان و مقطع هفتم دخترانه ۱۴ جلد ۴۵ هزار تومان، مقطع هشتم پسرانه ۱۴ جلد ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مقطع هشتم دخترانه ۱۳ جلد ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان و مقطع نهم ۱۳ جلد ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.
وی گفت: بهای اعلامی بدون احتساب هزینه‌های جانبی همچون نایلون و منگنه کتاب است و تنها خرید کتاب را شامل می‌شود.
نایب رییس اتحاد یه فروشندگان لوازم تحریر و کتابفروشان شیراز با بیان این که قیمت کتب درسی نسبت به پارسال تنها رشد ۸ درصد‌ی دارد، ادامه داد : اگر دولت یارانه کتب درسی را تامین نمی‌کرد قیمت‌ها حداقل دو برابر می‌شد .
زعفرانی با تاکید بر این که واحد‌های صنفی لوازم درسی حق فروش اجباری خدمات و کالا را در زمان خرید کتاب توسط شهروندان ندارند، ادامه داد : فروش اجباری لوازم التحریر و یا الزام خریداران به جلد گرفتن و یا منگنه کردن کتب ممنوع است و در صورت مشاهده با این تخلف برخورد خواهد شد.
وی با این توصیه به شهروندان که از مراکز صنفی زیر نظر اتحادیه لوازم تحریر مصرفی خود را خریداری کنند، گفت: در چنین حالتی شهروندان مطمئن باشند که اجناس با کیفیت و با قیمت واقعی خریداری خواهند کرد و چنانچه اقلام بدون کیفیت به افراد فروخته شود قابل پیگرد برای اعاده حق مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار