رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح ساماندهی حریم شیراز یک طرح بسیار گسترده است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند متولی این امر باشد.
کد خبر: ۷۷۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 13 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نوذر امامی بر مشارکت نهادهای متولی برای اجرای طرح ساماندهی حریم شیراز تاکید کرد و ادامه داد: منابع طبیعی، جهادکشاورزی و بنیاد مسکن باید درکنار شهرداری برای ساماندهی وضعیت حریم شهر شیراز گام بردارند.

او افزود: این طرح باید هدف و استراتژی مشخصی داشته باشد تا شهرداری بتواند از ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده جلوگیری کند.

امامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و کمبود بارندگی سبب مهاجرت افراد به حاشیه شهر می‌شود، ادامه داد: ساخت و ساز در محدوده ابراهه‌ها و مسدود شدن این مسیرها در زمان بارندگی خطر افرین است به همین منظور اکیپ‌های نظارتی شهرداری ساخت و سازهای غیرمجازی که سبب مسدود‌شدن این مسیرها می‌شود را شناسایی و از این امر جلوگیری می‌کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در راستای اجرای این طرح باید نیرو و تجهیزات مناسبی برای شهرداری مناطق در نظر گرفته شود.

او از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نهادهای متولی برای بررسی کارشناسی این موضوع خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود.

امامی گفت: ایین‌نامه‌ی نحوه‌ی نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت فرسوده در کمیسیون بررسی شد.

او با اشاره به لزوم نظارت دقیق و مستمر شهرداری بر عملکرد این دفاتر گفت: در راستای تدوین سازوکار اجرایی مناسب برای رسیدگی به تخلفات احتمالی و درجه‌بندی میزان مجازات مناسب و امکان حل و فصل قانونی موارد اختلافی دفاتر و شهروندان این ایین‌نامه از سوی شهرداری ارائه شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هدف از برون سپاری خدمات شهرداری را کاهش نیروهای شهرداری، آسان‌سازی ارائه‌ی خدمات و کاهش هزینه‌ها برشمرد و افزود: با توسعه‌ی شهرداری الکترونیک مراجعه حضوری مردم به شهرداری کاهش می‌یابد.

او اسان‌سازی خدمات عمومی را یکی از طرح‌های این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم عنوان کرد و ادامه داد: دفاتر تسهیلگری باید در اجرای شرح وظایف خود به خوبی اقدام کنند و گرنه این دفاتر نتوانسته‌اند نقش خوبی در ارائه مطلوب خدمات ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار