دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به اینکه تا زمانی که کارخانه جدید روغن نباتی در شهرک صنعتی و راه‌اندازی نشود، هیچ کس اجازه تعطیلی کارخانه روغن نباتی را ندارد، گفت: طبق جلسه‌ای که با مسئولین کارخانه داشتیم به بررسی و مطرح کردن موضوعات کارخانه روغن نباتی شیراز پرداختیم.
کد خبر: ۷۷۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 13 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: حدود ۴ الی ۵ سال است که کارخانه روغن نباتی روند رو به افولی را در پیش گرفته است. البته از فروردین سال گذشته که مدیرعامل شرکت تغییر کرد، روند کار و تولید شرکت می‌رفت که بهتر شود و در حقیقت، تا مهر و آبان به خوبی پیش رفت؛ اما از آن زمان بدین سو، تولید بسیار کاهش یافت.

آن طور که یکی از کارگران این مجموعه می‌گوید ظرفیت تولید کارخانه در هر ماه تا ۳۰۰۰ تن هم می‌تواند برسد، اما در حال حاضر بین 1500 الی 1600تن تولید دارد.

مدیرکل سازمان صمت استان فارس در جلسه‌ای به مناسبت بازدید مسوولان شیراز از کارخانه روغن نباتی، با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز بیش از 65 سال قدمت دارد، گفت: در حال حاضر بیش از 200 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه در جهت انتقال این مجموعه، مسئولان بیش از 8 هکتار زمین را در منطقه ویژه اقتصادی خریداری کرده‌اند، ادامه داد: احداث و راه‌اندازی این مجموعه در مکان مذکور نیازمند یک سرمایه‌گذاری زیاد است.

مدیرکل سازمان صمت فارس با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، ادامه داد: باتوجه به اینکه مشکلات مالیاتی و دارایی، بانک‌ها و ..... از عمده‌ترین مصایب این مجموعه بود، بنابراین طی جلساتی که در کارگروه رفع موانع تولید برگزار کردیم، توانستیم این موضوع را حل کنیم.

عمده مشکلات روغن نباتی از گذشته به ما ارث رسیده است

سیدعباس میرسلیمی (مدیرعامل کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز) که در جلسه حضور داشت نیز با بیان اینکه یکسری مشکلاتی که کارخانه روغن نباتی از آن رنج می‌برد از گذشتگان و مدیران سابق به ما به ارث رسیده است، ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی افزود: طی تعاملاتی که با بانک مهر اقتصاد و انصار انجام دادیم، توانستیم بخش عمده بدهی که به بانک مهر اقتصاد را داشتیم، پرداخت کنیم اما متاسفانه نتوانستیم بدهی که از بانک انصار برای ما ماندگار شده را تسویه کنیم و این مهم در حال حاضر بلاتکلیف و حل نشده است.

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی شیراز با اشاره به اینکه معوقات مالیاتی که از سال 83 تاکنون به جا مانده است، از دیگر مشکلات و معضلات این کارخانه به شمار می‌رود، افزود: طی جلساتی که با مسئولان مالیاتی برگزار کردیم توانستیم این حجم بدهی را تقسیط کنیم، اما به این دلیل که مسئولان مالیاتی نتوانستند مبلغ بدهی را به 12 قسط تقسیم کنند حجم زیاد اقساط و بدهی‌ها اجازه پرداخت را به ما نمی‌دهد که این مهم، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

میرسلیمی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از هزینه ما صرف پرداخت بدهی‌های کارخانه به بانک ملی اقتصاد و اداره دارایی می‌شود، ادامه داد: افزایش مدت زمان اقساط باعث می‌شود که ما هزینه کمتری را به اداره دارایی بپردازیم و در نهایت مابقی پول را در بخش‌های دیگر هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: البته مصوبه جدیدی در این بخش ایجاد شده است که طبق آن می‌توان مدت اقساط بدهی را از یک سال به 5 سال افزایش دهند که با عملیاتی شدن این مهم می‌توان بدهی‌های معوق کارخانه را بپردازیم.

میرسلیمی با اشاره به اینکه بانک انصار حساب‌های مرتبط با هیئت مدیره کارخانه روغن نباتی را مسدود کرده است، افزود: با توجه به اینکه مقداری پول در حساب‌های هیئت مدیره کارخانه موجود بوده است بنابراین مسدود شدن این حساب، اجازه برداشت پول را به ما و بانک انصار نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: گشایش این حساب باعث رونق مجموعه روغن نباتی خواهد شد.

 

مدیریت پروازی مشکل بزرگ استان

در ادامه جلسه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: حل شدن مصوباتی که امروز در این جلسه مطرح شد می‌تواند بیشتر مشکلات کارخانه روغن نباتی را حل کند و پیشنهادهای ارائه شده توسط نمایندگان اداره کل مالیاتی، بانک انصار و سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات این مجموعه باشد.

وی بیان داشت: در سال تولید و در جهت رونق واحدهای تولیدی، نیاز است تا تمام مسئولین با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و استفاده از وظایف قانونی موجود، رونق واحدهای تولیدی استان را افزایش دهند.

حیدر آسیابی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که اشتغال از بین برود، گفت: باید اقداماتی انجام دهیم که به واسطه آن رونق تولید متوقف نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به اینکه تا زمانی که کارخانه جدید روغن نباتی در شهرک صنعتی و راه‌اندازی نشود، هیچ کس اجازه تعطیلی کارخانه روغن نباتی را ندارد، گفت: طبق جلسه‌ای که با مسئولین کارخانه داشتیم به بررسی و مطرح کردن موضوعات کارخانه روغن نباتی شیراز پرداختیم.

وی با بیان اینکه از انتقال کارخانه روغن نباتی از درون شهر شیراز به شهرک بزرگ صنعتی استقبال می‌کنیم، ادامه داد: فعالیت کارخانه روغن نباتی شیراز در شهرک صنعتی باعث کاهش مشکلات زیست محیطی می‌شود.

آسیابی با بیان اینکه تولید مجموعه کارخانه روغن نباتی شیراز در سال جاری باید افزایش پیدا کند، گفت: مجموعه دادگستری استان به خوبی کاهش یافتن تدریجی میزان چرخه تولید و تعداد کارگران کارخانه روغن نباتی شیراز و در نهایت تعطیلی این مجموعه را احساس کرد، از این روست که به این مجموعه ورود پیدا کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای کارخانه روغن نباتی باید اقداماتی انجام داد که میزان تولید، فروش و جمعیت مجموعه کارخانه روغن نباتی شیراز افزایش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: طبق هدف پیش‌گذاری که در استان فارس پیش‌بینی کرده‌ایم، مقرر شده که رونق و افزایش جمعیت کارگری استان هر کدام به ترتیب 30 درصد افزایش پیدا کند.

آسیابی با بیان اینکه نباید مشکلات کارگران را با بازنشسته کردن آنها حل کنیم، افزود: این یک سیاست اشتباه است، چراکه این مهم سبب از رونق افتادن تولید و تعطیلی کارخانه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با انتقاد از عدم حضور مدیر عامل و اعضا هیئت مدیره در این بازدید و در کارخانه و با بیان اینکه مدیریت پروازی از مشکلات بزرگ ما محسوب می‌شود، گفت: مدیر عامل باید با حضور در استان مشکلات این مجموعه در سازمان‌ها و ادارات مختلف را حل کند.

وی با بیان اینکه حضور کمرنگ مدیران مجموعه روغن نباتی باعث می‌شود که پیگیری آنها برای رفع مشکلات کارخانه تضعیف شود، ادامه داد: مدیران مجموعه روغن نباتی اگر خواستار رونق تولید و رفع مشکلات این مجموعه هستند باید در مرحله نخست حضورشان را در کارخانه تثبیت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار