مهدی حاجتی عضو شورای اسلامی شهر شیراز اینک دروان محکومیت خود را در زندان می گذراند و به همین دلیل به گفته فرماندار شیراز جایگزین وی طبق روال قانونی مشخص شده است.
کد خبر: ۷۷۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 12 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری فرماندار در نشست خبری با اشاره به صدور حکم زندان برای مهدی حاجتی سیزدهمین عضو شورای شهر شیراز که در انتخابات پنجمین دوره شوراها بعنوان منتخب مردم راهی این نهاد شده بود،افزود: معرفی جایگزین برای اعضای شورای شهر فرآیندی قانونی دارد و اگر به هر دلیلی یکی از اعضا حداکثر دو ماه در جلسات شرکت نکرده و غیبت داشته باشد، شورا موظف است که این مورد را به فرمانداری اعلام کند.

وی ادامه داد: فرمانداری نیز باید از اعضای علی البدل به ترتیب آرای مردم برای جایگزینی دعوت کند اما این کار در پی غیبت بیش از دو ماه حاجتی در جلسات این شورا از سوی این نهاد به فرمانداری اعلام نشده بود.

فرماندار شیراز افزود: در پی عدم اطلاع شورای شهر شیراز به فرمانداری این شهرستان نسبت به غیبت بیش از دو ماه حاجتی،فرمانداری شیراز نامه‌ای در این زمینه به شورای این شهر ارسال کرد و شورای شهر شیراز نیز پاسخ این نامه را به فرمانداری ارجاع داد که غیبت حاجتی بیش از دو ماه به طول انجامیده است.

امیری اضافه کرد: در پی اعلام شورای شهر شیراز فرمانداری این شهرستان از دومین عضو علی البدل این شورا برای جایگزینی دعوت کرد که این شخص از حضور در شورا انصراف داد و دوباره از نفر سوم که محمدتقی تذروی است دعوت شد که وی پذیرفت و این شخص برای جایگزینی به شورای شهر شیراز معرفی شد که باید در اولین جلسه آینده این شورا معارفه و رسما جایگزین حاجتی شود.

اولین عضو علی البدل شورای شهر شیراز سعید نظری بود که به دلیل انصراف سیروس پاک فطرت از عضویت در این شورا ،جایگزین وی شد.

شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.

حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.

وی به دوسال زندان و یکسال تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.

جرم وی را اقدام علیه امنیت ملی اعلام کرده اند و جزئیاتی بیشتری گفته نشد.

تعیین سرپرست برای شهرداری صدرا

فرماندار شیراز در ادامه این نشست خبری تعیین سرپرست برای شهرداری صدرا را در پی استیضاح ،استعفا و یا صدور حکم دادگاه برای شهردار قبلی ممکن دانست و گفت: فرمانداری شیراز برای تعیین تکلیف سرپرست شهرداری صدرا مکاتباتی با دستگاه قضا انجام داده که احتمالا ظرف روزهای آینده یک نفر بعنوان سرپرست این شهرداری مشخص خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس ۱۴ مردادماه ۹۸ اعلام کرد: ۴ نفر از مسئولان شهرداری و شورای شهر صدرا به دلیل فساد مالی بازداشت شدند.

بعدها منابع غیر رسمی اعلام کردند که شهردار صدرا در میان بازداشت شدگان است.

مردم سالاری مستلزم فعالیت قدرتمندانه رسانه

امیری در این نشست خبری یاد شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا را گرامی داشت و افزود: اهمیت و سختی کار خبرنگاران بسیار زیاد و پیاده سازی مردم سالاری در هر جامعه‌ای مستلزم حضور و فعالیت قدرتمندانه اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: آگاهی یکی از ارکان بیانیه گام دوم انقلاب که در ماه‌های اخیر از سوی رهبری انقلاب تدوین شده است که رسانه‌ها در این باره نقش پررنگی دارند.

عرصه رسانه حرفه‌ای باشد

فرماندار شیراز در ادامه با بیان اینکه عرصه رسانه باید حرفه‌ای باشد افزود: نباید برخی از سر بیکاری به این شغل پناه بیاورند و لازم است که این مراقبت از سوی بدنه رسانه اعمال شود تا افرادی که وارد این عرصه می‌شوند از دانش و آگاهی کافی برخوردار باشند.

او اضافه کرد: رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای باید در حوزه خنثی سازی شایعات خصوصا در فضای مجازی تلاش کنند و همچنین انجمن صنفی خبرنگاران فارس نیز باید سند و منشور اطلاع رسانی را تدوین کند تا به همه دستگاه‌های دولتی برای اجرا ابلاغ شود تا مسئولان وظایف خود را در قبال نحوه پاسخگویی به رسانه‌ها بدانند و همچنین خبرنگاران و رسانه ها نیز با مسئولیت خود بیشتر آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار