عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: خبرنگار باید حق جو و حق پو باشد، انتظار مردم هم همین موضوع است که رسانه‌ها مطالبات آن‌ها را پیگیری نمایند. اگر مطالبه گری به‌صورت صحیح از سوی رسانه‌ها انجام شود، این قشر به‌عنوان حلقه واسط مردم با ارکان حکومت می‌تواند گره‌گشای مسائل باشد.
کد خبر: ۷۷۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 10 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:سرهنگ حسن عبدالله‌زاده صبح امروز در نشست صمیمی اعضای کانون بسیج رسانه شهرستان لامرد که به‌منظور پاسداشت هفته خبرنگار تشکیل‌شده بود، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسانه و اهمیت کار رسانه‌ای اظهار داشت: امروزه غرب و استعمار از رسانه به‌عنوان یک اهرم قوی استفاده می‌کند تا به اهداف شوم خود در کشورهای مختلف برسد.

وی افزود: غرب با استفاده از رسانه به دنبال ایجاد فضا و عملیات روانی است تا در راستای اهداف و نیات خود مردم کشورهای مختلف را تحت‌الشعاع خود قرار دهد که این موضوع اهمیت و جایگاه رسانه را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه لامرد گفت: با توجه به این موضوع، وظایف رسانه‌ها و فعالیت آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که با مقابله با افکار پلید دشمنان، روحیه امید و امیدواری را در سطح جامعه گسترش دهد.

عبدالله‌زاده بابیان اینکه موضوع دیگر که به نظر می‌رسد در سطح شهرستان باید بیشتر کار شود بحث قرارگاه رسانه‌ای است ادامه داد: این موضوع از دو سال قبل به پیشنهاد عده‌ای از فعالان رسانه مبنی بر تشکیل کانون بسیج رسانه انجام گرفت و فعالیت‌های خوبی هم‌شکل گرفته است که چند روز قبل هم در استان حائز رتبه برتر شده که جا دارد به مسئول کانون بسیج رسانه تبریک بگویم.

وی متذکر شد: باید بیشتر کار شود و در ابعاد مختلف هم کار شود و اعضا کانون در سطح شهرستان مشغول باشند که برخی بخش‌ها دارای ضعف‌هایی است که باید مرتفع شود و یکی از مهم‌ترین ابزارها در این خصوص بحث آموزش است که باید فعالان رسانه و خبرنگاران هرروزه در حال پیشرفت در حوزه حرفه‌ای کار خود باشند و ناحیه نیز در بخش فضای مجازی خود در این زمینه در حال فعالیت است.

عبدالله‌زاده در دیگر سخنان خود با اشاره به گلایه‌مندی برخی خبرنگاران و فعالان رسانه از برخورد با رسانه‌های منتقد در شهرستان از سوی برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از فضای آزاد نقد، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که این‌گونه سخنان را بشنویم، اینکه دهان‌ها بسته شود، اینکه عده‌ای نگذارند مطالبات به‌حق مردم پیگیری شود.

فرمانده سپاه لامرد اضافه کرد: منتقدی که زبان گویای مردم است و واقعیت‌ها را بازگو می‌کند، برخورد با این قشر را برنمی‌تابیم و در کسوت سپاه از همه رسانه‌ها با هر دیدگاه و سلیقه سیاسی علی‌الخصوص رسانه‌های انقلابی حمایت می‌کنیم و این را تکلیف خود می‌دانیم و هر جا هر کاری از دستمان بربیاید برای حمایت از رسانه‌ها هم درگذشته انجام داده‌ایم و هم انجام می‌دهیم.

عضو شورای تأمین لامرد اضافه کرد: مسئولان باید توجه کنند رسانه باعث رشد و ترقی است با هر دیدگاه و سلیقه‌ و نگاه تملقانه به رسانه و انتظار رفتارهای تملق‌آمیز از رسانه‌ها اگر وجود داشته باشد، اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار و رسانه نباید نسبت به پیرامون خود، فرهنگ و فضای فرهنگی بی‌تفاوت باشد، بیان کرد: خبرنگار و رسانه‌ای که فقط به مقوله خبررسانی بپردازد، به حداقل‌ها بسنده کرده است.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: خبرنگار باید حق جو و حق پو باشد، انتظار مردم هم همین موضوع است که رسانه‌ها مطالبات آن‌ها را پیگیری نمایند. اگر مطالبه گری به‌صورت صحیح از سوی رسانه‌ها انجام شود، این قشر به‌عنوان حلقه واسط مردم با ارکان حکومت می‌تواند گره‌گشای مسائل باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار