امام جمعه شيراز با بيان اينكه، دولت بايد فورا فشار به اقشار ضعيف را جبران كند، بيان داشت: مطالبه ما از دولت اين است كه براي كمك به مردم و قشر ضعيف جامعه با جديت وارد شود.
کد خبر: ۷۷۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 10 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آيت‌الله لطف‌الله دژكام در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شيراز با اشاره به وضعيت كنوني اقتصاد كشور، شكيبا بودن را وظيفه آحاد مردم دانست و تاكيد كرد: وظيفه دولت چيز ديگري است و ما توقعات و مطالباتي داريم.
امام جمعه شيراز افزود: امام حسين (ع) درس حفظ عزت را به انسان مي‌دهد، رسيدن به اهداف بلند و عزتمند كردن ايران و اسلام نيازمند شكيبايي است و صبر كردن به اين معناست كه با ياري رساندن به يكديگر بتوان شكيبايي كرد.
آيت الله دژكام گفت: آنها كه امروز از وضعيت اقتصادي موجود سود مي‌برند و درآمدهايشان چند برابر شده بايد به ديگر مردم كمك كنند تا همه بتوانند از مشكلات عبور كنند نه اينكه يك نفر زير بار فشارهاي اقتصادي خرد شده باشد و ديگري چندين برابر سود ببرد و به روي خود نياورد.
امام جمعه شيراز با بيان اينكه، دولت بايد فورا فشار به اقشار ضعيف را جبران كند، بيان داشت: مطالبه ما از دولت اين است كه براي كمك به مردم و قشر ضعيف جامعه با جديت وارد شود.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به اعلان مسئولان مبني بر اعطاي بسته‌هاي حمايتي به مردم، افزود: وقت آن رسيده كه اين بسته‌هاي حمايتي در ميان آنان توزيع شود.
وي افزود: اينكه دولت به فكر باشد كافي نيست و بهترين خير رساني آن است كه فوري باشد و همانگونه كه درآمد دولت افزايش يافته به همان نسبت هم به مردم رسيدگي شود.
آيت الله دژكام ادامه داد: در بحث حمايتي، پنج دهك پايين جامعه مدنظر هستند و اين موضوع در ايام سوگواري امام حسين (ع) مطالبه‌اي جدي است.
وي تاكيد كرد: گراني تا دو سه برابر قيمت بعضي از اجناس موضوع مهمي است و اگر كسي مسئوليتي مي‌پذيرد بايد با مردم احساس همدردي كند، نه اينكه بگوييم هرچه بخواهد بشود.
آيت الله دژكام در بخش ديگري از خطبه ها به نامگذاري دهه نخست محرم به عنوان امر به معرف و نهي از منكر اشاره كرد و گفت: قيام امام حسين (ع) براي امر به معروف و نهي از منكر بود و اين موضوع مربوط به يك مورد خاص نيست.
امام جمعه شيراز، رونق دادن به اقتصاد و توليد را از مهم‌ترين معروف‌ها خواند و اظهار داشت: مسئولان بايد هوشيار باشند و با افرادي كه با بي‌تدبيري قصد لطمه زدن به رونق اقتصاد كشور را دارند، برخورد كنند.
آيت الله دژكام، همچنين استقرار عدالت قضايي را از ديگر معروف‌هاي مهم خواند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس، ابتذال اخلاقي را از منكر‌هاي بزرگي خواند كه شاهد آن هستيم و گفت: آل سعود به نفع آمريكا پول‌هايي در اين زمينه خرج مي كند و اينها منكر هاي بزرگي است كه بايد عليه آن فرياد زد.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: آتش واقعه كربلا علامت ايمان است كه در دل عزاداران حسيني است و اين آتش هرگز خاموش نمي‌شود.
امام جمعه شيراز افزود: اشك‌هايي كه براي امام حسين (ع) مي ريزد، افسردگي آور نيست، بلكه پاك‌كننده است و در كنار آن قاعدتا بايد در مجالس عزا حداكثر استفاده را از بيانات علما و وعاظ ببريم.
آيت الله دژكام ادامه داد: گاهي ممكن است اشك بريزيم و چيزي از مكتب امام حسين (ع) درنيابيم، مقدمه گريه كردن براي اهل بيت (ع) شعور و درك است و شور و شعور توام با يكديگر انسان را اوج مي‌دهد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با تاكيد بر اهميت اتحاد، همراهي و همدلي در ميان جوانان گفت: جوانان بايد در نظر داشته باشند، شياطين مسايلي را القا مي‌كنند كه شايسته لشكر امام حسين (ع) نيست.
آيت الله دژكام افزود: اقشار مختلف مردم هنوز در راه آرمان هاي انقلاب اسلامي شهيد مي شوند و اين يعني ما مقابل هر كسي كه مي خواهد بگويد حكومت اهل بيت (ع) بنا نشود، ايستاده‌ايم و از حرم و حكومت اهل بيت دفاع مي‌كنيم.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به اينكه امروز روز شيرخوارگان حسيني است، بيان داشت: در اين مكان مقدس نزديك به 35هزار نفر مادر و كودك آمدند تا در مكتب امام حسين (ع) ثبت نام كنند
پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران در حمايت از آرمان‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي و امام حسين (ع) كه امر به معروف و نهي از منكر مهم‌ترين آن است، از ستاد نماز جمعه تا سه راه نمازي با شعار هيهات من‌ الذله راهپيمايي پيمان كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار