امام‌جمعه فیروزآباد در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد به عملکرد مصوبه برگزاری کنسرت موسیقی در فیروزآباد از سوی مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد بیان داشت: همان‌طور که مستحضرید کنسرت موسیقی در فیروزآباد برپا شد و بسیاری از جوان‌های فعال مذهبی ما را متأثر و متأسف ساخت.
کد خبر: ۷۷۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 09 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به ۲۳ مرداد ماه سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان بر اسرائیل غاصب که در ایران اسلامی ما به نام پیروزی جبهه مقاومت نام‌گذاری شده است اظهار داشت: در سال ۲۰۰۶ میلادی آمریکا به فکر تشکیل خاورمیانه جدید و خاورمیانه بزرگ افتاد و برای رسیدن به این هدف باید موانع سر راه را برمی‌داشت و آن موانع ایران اسلامی، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در گام اول اسرائیل را وادار کرد که مقاومت حزب‌الله و سپس ایران و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه در هم بشکند، افزود: باگذشت 33 روز رژیم اشغالگر قدس با پذیرش شکست مفتضحانه یک‌طرفه از لبنان خارج شد.

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه اسرائیل در این جنگ طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل ۷ هزار مورد بمباران هوایی و 2 هزار و ۵۰۰ عملیات نیروی دریایی غیر از عملیات نیروی زمینی به ثبت رسانده است، گفت: جهان شاهد این قضیه بود که حزب‌الله لبنان و رهبری آن یکی از قدرتمندترین نیروهای مقاومت در تاریخ منطقه و جهان اعلام‌شده است.

وی بیان داشت: آمریکا، انگلیس، فرانسه، مصر، اردن، عربستان و احزاب طیف ۱۴ مارس در لبنان از حامیان اسرائیل در این جنگ بودند.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: خدامحوری که همه برای خدا می‌جنگیدند نه نام و مقام، رهبری کم‌نظیر حزب‌الله سید حسن نصرالله و عملیات روانی در سطح بالا که توسط رهبری حزب‌الله از طریق رسانه‌ها به جهان مخابره می‌شد عوامل پیروزی در این جنگ بود.

هاشمی‌زاده گفت: یکی از عملیات جنگ روانی سید حسن نصرالله اقدام شجاعانه در منهدم کردن کشتی جنگی اسرائیل در دریای لبنان بود که توسط رسانه‌ها اعلام کرد و گفت برخلاف بمباران هوایی اسرائیل غاصب علیه مردم بی‌دفاع لبنان که صدها مظلوم را به خاک و خون کشیده جهان تا چند دقیقه دیگر شاهد به آتش کشیده شدن ناوچه جنگی اسرائیل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چند دقیقه پس از انتشار خبر، جهان شاهد سوختن کشتی جنگی اسرائیل و ده‌ها نظامی مستقر در آن بود.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: حزب‌الله به‌عنوان قدرتمندترین نیروی مقاومت لبنان در مقابله با آمریکا و اسرائیل، ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل اسرائیل و شکل‌گیری مقاومت در منطقه به‌عنوان الگوپذیری از حزب‌الله لبنان را می‌توان ازجمله نتایج مثبت این پیروزی عنوان کرد.

هاشمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه امام باقر(ع) در هفتم ذی‌الحجه افزود: عمر شریف آن بزرگوار ۵۷ سال، مدت امامت ۱۸ سال و قاتل آن حضرت، هشام بن عبدالملک اموی بود.

وی ادامه داد: به‌واسطه فشارهای سیاسی بنی‌امیه مسلمانان فاصله زیادی با مبانی دینی پیداکرده بودند و می‌توان گفت حتی مردم، احکام حج و نماز هم نمی‌دانستند و امام باقر(ع) با یک حرکت جهادی و تشکیل حوزه‌های درس و بحث توانست مجدداً آنها را با دین و احکام دینی آشنا سازند.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد به عملکرد مصوبه برگزاری کنسرت موسیقی در فیروزآباد از سوی مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد بیان داشت: همان‌طور که مستحضرید کنسرت موسیقی در فیروزآباد برپا شد و بسیاری از جوان‌های فعال مذهبی ما را متأثر و متأسف ساخت.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: البته کسی از این موسیقی دعوت به عمل نیاورده بود و بنا به قول برگزارکنندگان این کنسرت، مجوز برپایی آن را از مراکز بالا دریافت کرده و مسوولان شهرستان تلاش‌های خود را کردند اما نتیجه‌بخش نبود.

وی در پایان سخنان خود خواستار هماهنگی مسوولان وزارت ارشاد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با مسوولان شهرستان شد و ابراز داشت: ما از مراکز صدور این نحوه از حرکت‌های آلوده می‌خواهیم هرگز اقدام به صدور مجوز به این صورت برای یک شهرستانی که بیش از ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است نکرده و ازاین‌پس باید با مشورت مسوولان شهرستان و نظرخواهی از آن‌ها هماهنگی برنامه‌ها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار