نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی‌ تنها برای منفعت شخصی اخلاق حرفه ای تولید را زیر پا می گذارند،گفت: حذف کودهای شیمیایی از جریان تولید محصولات کشاورزی بطور جامع امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۷۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 09 August 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری  درباره مصرف بی رویه کودهای شیمیایی در حوزه کشاورزی گفت: برخی ها تنها برای منفعت شخصی وسوداگری اخلاق حرفه ای در جریان تولید را زیر پا میگذارند بنابراین نباید اجازه داد محصولاتی که فاقد استاندارد تولید در حوزه کشاورزی هستند، مجوز ورود به بازار را کسب کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دست دادن بازار اقتصادی کشاورزی دست پخت افرادی است که کود شیمیایی را بیش از حد مجاز در چرخه تولید محصولات کشاورزی استفاده می کنند تصریح کرد: مصرف بیش ازحد کودشیمیایی فراتر از میزان استاندارد موجود در حوزه تولید، سلامت شهروندان را به شدت به خطر می اندازد.

مصرف کودهای شیمیایی تنها با موازین کارشناسی شده تولید عملیاتی شود

اکبری افزود: مصرف کودهای شیمیایی تنها می بایست با موازین کارشناسی شده تولید عملیاتی شود زیرا در غیر اینصورت نمی توان محصولات سالم و بهداشتی وارد چرخه بازار کرد.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی بر مبنای جنس تولید نیازمند کودهای شیمیایی متنوع هستند و این در حالی است که مصرف کودهای شیمیایی درمحصولات مختلف نیازمند برنامه ریزی دقیق وجامع است.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: تعاونی روستایی تنها یک عامل توزیع کودهای شیمیایی است بنابراین می بایست سازمان حفظ نباتات کشور چتر نظارتی اش را بر چگونگی جریان تولید کودهای شیمیایی بگستراند.

برخی‌ها تنها برای منفعت شخصی اخلاق حرفه ای تولید را زیر پا می‌گذارند

وی با بیان اینکه برخی ها تنها برای منفعت شخصی اخلاق حرفه ای را زیر پا می گذارند یادآورشد: حذف کودهای شیمیایی از جریان تولید محصولات کشاوورزی بطور جامع امکان پذیر نیست.

عضو فراکسیون تولید واشتغال مجلس یادآورشد: استفاده از سموم وکودهای شیمیایی الزامی است که براساس اصل استاندارد تولید در صنعت کشاورزی بکاربرده شود تا از سلامت محصولات در حوزه کشاورزی پاسداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار