کد خبر: ۷۶۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳ 06 August 2019
فرماندار کهگیلویه گفت: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرستان چرام ۳۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در این شهرستان هم دچار خسارت و آسیب دیدگی شدید شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، زلزله ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ،  در ساعت ۲۱دقیقه و ۱۸ثانیه بامداد دوشنبه ۱۴ مرداد شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد را  لرزاند. 
این زمین لرزه در عمق  ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد. 
 نزدیک‌ترین شهرهای مربوط به این زلزله ۱۸ کیلومتری چرام، ۲۶ کیلومتری دوگنبدان و ۳۱ کیلومتری دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
شدت این زمین لرزه در شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج نیز احساس شد.
علیرضا اتابک دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وقوع رمین لرزه ۵.۲ دهم ریشتری بامداد امروز بلافاصله کارشناسان و ناظرین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به روستاهای شهرستان اعزام شدند.
وی بیان کرد: در این بازدید مشخص شد که  به تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی و شهری خسارتی بین ۳۰ تا ۶۰ درصدی وارد شده است.
اتباک تصریح کرد: ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی و یکصد واحد مسکونی شهری با توجه به خسارت وارده نیاز به تعمیر و بهسازی دارند.
وی افزود: در این راستا نیز ۳۰ واحد مسکونی روستایی و ۵۰ واحد مسکونی شهری نیاز به بازسازی کلی و احداث مجدد ساختمان دارند.
اتابک تصریح کرد: برای بازسازی و بهسازی واحد های مسکونی روستایی و شهری تسهیلات  بهسازی و بلاعوض با همکاری بنیاد مسکن پرداخت خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه نیز گفت: بیشترین خسارت وارده به دهستان دهدشت شرقی و بافت های فرسوده شهر دهدشت بوده است.
مهرداد متقی  متوسط هزینه تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده  نیاز به تعمیر را  ۱۵۰ میلیون ریال و واحدهایی که نیاز به بازسازی کلی و احداث مجدد دارند را هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی افزود: در زمین لرزه اسفند ۹۶ در این شهرستان ۵۵۰ واحد روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی شهری تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی کم بهره  بازسازی به هر واحد پرداخت شد.
متقی اضافه کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات ،۵۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض به انها پرداخت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار