کد خبر: ۷۶۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 05 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در بازدید از پتروشیمی دهدشت و برگزاری نشستی با همین موضوع با حضور نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین این پتروشیمی و فرماندار کهگیلویه ، برگزار شد ، روند پیشرفت این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.
هیچ قدرتی نمی‌تواند این طرح را متوقف کند
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه پتروشیمی دهدشت روی ریل است،گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند این طرح را متوقف کند.
به نقل از فارس ، عدل هاشمی‌پور عصر امروز در نشست مشترک مسؤولان صنایع پتروشیمی به تشریح وضعیت پتروشیمی دهدشت پرداخت و اظهار داشت: احداث ساختمان‌های غیر صنعتی یکی از نیازهای طرح بود که کلید خورد.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری در حوزه انتخابیه زیاد است به همین خاطر جوانان جویای کار برای اجرای پتروشیمی عجله دارند در حالی که باید زیر ساخت پتروشیمی آماده باشد.
هاشمی‌پور با بیان اینکه برخی اظهار نا امیدی نسبت به اجرای طرح می‌کنند گفت: به خصوص عده‌ای که مریض‌اند و نمی‌توانند کار بزرگ را ببینند نمی‌دانند کار بزرگ مطالعات و کار مهندسی نیاز دارد.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: کارهای زیرساختی طرح انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی در روند کار وجود ندارد.
 
آخرین خبرها از روند کار پتروشیمی دهدشت

وی در واکنش به خارج شدن پتروشیمی دهدشت از لیست اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: عده‌ای در فضای مجازی و سایت‌ها آیه یاس خواندند و فکر کردند عملیات طرح متوقف می‌شود در صورتی که هلدینگ سهام دارد و جای نگرانی نیست.
هاشمی‌پور با بیان اینکه سایت‌ها شیطنت کرد که دلسرد شوم اما ماندم، ادامه داد: طرح روی ریل است هیچ قدرتی نمی‌تواند این طرح را متوقف کند.
هاشمی‌پور در خصوص انتقال فاضلاب به این طرح گفت: فاضلاب دهدشت سالها است آب سد کوثر را هم تحت‌الشعاع قرار داده است بنابراین با انتخاب مشاور انجام مطالعات فاضلاب شهر را به این سمت هدایت می‌کنیم تا دغدغه آلودگی سد کوثر هم کمتر شود.
وی پتروشیمی دهدشت را از طرح‌های اولویت‌دار وزیر نفت دانست و با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نیز آماده همکاری است ادامه داد: تأمین منابع ارزی به کمک صندوق حل می‌شود.
هاشمی‌پور با اشاره به حضور 20 شرکت در مناقصه این طرح گفت: از ابتدای این طرح و دیگر طرح‌های حوزه انتخابیه تاکنون یک مورد توصیه نکردم و دخالت نکرده و نخواهم کرد تنها توصیه کردم از نیروی بومی استفاده شود.
وی گفت: چهار طرح بزرگ در کهگیلویه شروع کردم که آینده جوانان را تضمین می‌کند.
 
آخرین خبرها از روند کار پتروشیمی دهدشت

اشتغال 100 نیروی بومی در فاز جدید پتروشمی دهدشت
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت گفت: در فاز جدید این طرح 100 نیروی بومی مشغول به کار خواهند شد.
محمدرضا صاحب‌نسق هم در این نشست از تامین منابع ارزی به کمک صندوق توسعه ملی خبر داد و اظهار داشت: ظرف چند روز آینده مصوبه بانک اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی دهدشت با اشاره به ساخت ساختمان‌های غیر صنعتی این طرح گفت:فعالیت پروژه کماکان ادامه دارد و فاز جدید در قالب کلینیک، مجتمع، مهمانسرا و سوله انبار امروز آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی هلدینگ از شرکت‌های منطقه برای انجام کار دعوت می‌شود، افزود: در مناقصه عمومی از ۲۰ شرکت دعوت به عمل آمد که  بعد از مراحل قانونی شرکت جهرم بتون با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برنده مناقصه شد.
وی ادامه داد: شرکت هفت پیمان برای عملیات خاکی در حال کار است و این کار ۸۰ درصد پیشرفت دارد.
این مسؤول با اشاره به فعالیت شرکت سامان سازه در بخش ساختمان سازی این طرح گفت: با شروع فاز جدید 100 نفر دیگر در مجتمع به کار مشغول خواهند شد که اکثرا بومی منطقه هستند.
صاحب‌نسق ادامه داد: تأکید ما بر این که جز در موارد خاص از نیروی غیر بومی در اجرای عملیات پتروشیمی دهدشت استفاده نشود.
وی حجم سرمایه طرح را 329 میلیون یورو میلیون یورو دانست و گفت: از این مبلغ معادل ریالی 147 میلیون یورو و مابقی به صورت ارزی است.
 
آخرین خبرها از روند کار پتروشیمی دهدشت
 
پتروشیمی دهدشت 32 ماهه تکمیل می شود
مدیر برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت:دستاورد درخشان صنایع پتروشیمی استفاده از تجهیزات ساخت داخل است که به شکوفایی اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.
رسول اشرف‌زاده عصر امروز در بازدید از پتروشیمی دهدشت اظهار داشت: پتروشیمی دهدشت از ابتدا با سه رویکرد تسطیح زمین، احداث ساختمان‌های غیر عملیاتی و کارهای عملیاتی آغاز شد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشمیی ایرانیان افزود: در فاینانس قبلی بانک عامل کم‌کاری کرد به همین خاطر مناقصه را ابطال کردیم و پس از آن به صورت فشرده برای تأمین فاینانس از طریق صندوق توسعه پیش رفتیم که
بانک تجارت انتخاب شد.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مورد نیاز قبلا انجام شده بود ادامه داد: طی یک ماه آینده تزریق منابع مسدودی از صندوق  خواهیم داشت.
اشرف‌زاده از انتخاب پیمانکار بخش عملیاتی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: آغاز بخش عملیاتی کلنگ‌زنی زده می‌شود و 32 ماه برای تکمیل این فاز پیش‌بینی می‌شود.
وی اطمینان داد که با تلاش هاشمی‌پور نماینده مردم در مجلس در تأمین فاینانس مشکلی به وجود نخواهد آمد.
مدیر برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: همه نیروهای بکار گرفته در پتروشمی دهدشت الزاما بومی است.
وی احداث کمربند سبز اطراف شرکت را از نیازهای طرح برشمرد و افزود: باید با توجه به اینکه در دنیا آب شرب در چنین طرح‌هایی استفاده نمی‌شود اما در طراحی سایت دهدشت استفاده از آب رودخانه پیش‌بینی شده است بنابراین می‌طلبد با یک کار مطالعاتی پساب تولیدی شهر را در یک سیستم فاضلاب جمع آوری و تصفیه و در بخش عملیات استفاده کنیم.
اشرف‌زاده تصریح کرد: برآورد این است طی سه ماه شاهد کلنگ‌زنی رسمی پتروشیمی در بخش عملیاتی باشیم و ۳۲ ماهه تکمیل شود.
وی با بیان اینکه نگاه هلدینگ همیشه به سمت داخل بود ادامه داد:۷۰ درصد تجهیزات پروژه‌های اجرایی پتروشیمی ساخت داخل است که این دستاورد درخشان صنعت پتروشیمی است و به شکوفایی اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار