مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: این شهرستان با دارا بودن ۲۶ واحد تولید قارچ صنعتی و سنتی سالانه بیش از هزار و ۹۰۰ تن قارچ تولید می‌کند.
کد خبر: ۷۶۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 04 August 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عزیز رحیمی گفت: شهرستان مرودشت با دارا بودن ۷ واحد صنعتی به ظرفیت سالانه هزار و ۶۵۰ تن و ۱۹ واحد کارگاه سنتی با ظرفیت سالانه ۲۵۰ تن و جمعا با تولید هزار و ۹۰۰ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در سال از قطب‌های مهم تولید این ماده غذایی ارزشمند در استان فارس می‌باشد و مقام دوم تولید را داراست.

او افزود: این واحد‌های تولیدی برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال دائم و بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده است.

رحیمی با اشاره به ارزش غذایی این ماده افزود: قیمت مناسب این ماده غذایی در بازار، باعث افزایش روز به روز مصرف این محصول و قرار گرفتن در سبد غذایی خانواده‌ها شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید قارچ به متقاضیان تولید این محصول پس از اخذ مجوز‌های لازم، تسهیلات کم بهره و مدت دار پرداخت می‌شود.

وی در خصوص حمایت از تولید کنندگان خانگی قارچ افزود: در راستای ارتقا واحد‌های سنتی تولید قارچ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اقدام به معرفی واحد‌های سنتی با مجوز مشاغل خانگی و ثبت نام در سامانه سیتا کرده است که با تصویب کارگروه سطح و تعداد واحد‌های سنتی افزایش می‌یابد وکمک شایانی در افزایش تولید قارچ و اشتغال زایی در سطح شهرستان خواهد کرد.

وی بیان کرد: متقاضیان تسهیلات طرح‌های صنعتی تولید قارچ به بانک کشاورزی و متقاضیان کارگاه‌های سنتی نیز به بانک توسعه تعاون معرفی می‌شوند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۵۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار