هاشمی‌زاده به ترویج مسئله انتظار که به تعبیر بزرگان جامعه مهدوی یکی از رسالت‌های نماز جمعه و نظام اسلامی بوده اشاره کرد و بیان داشت: ترویج عدالت‌خواهی یکی دیگر از دستاوردهای نماز جمعه است.
کد خبر: ۷۶۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ 26 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به 5 مرداد و گرامی‌داشت نخستین اقامه نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طبابایی و چهل سال برگزاری نمازجمعه و دستاوردهای آن اظهار داشت: تقویت اطلاعات امت اسلامی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این چهل سال موجب شد ارتباط مستقیم مردم با مسائل مختلف در داخل و خارج به نحو شایسته‌ای محقق شود.

وی افزود: نماز جمعه به ما یاد داد که پایان هر هفته باهم اجتماع کرده و حرکت‌های مثبت و منفی داخلی و خارجی را بررسی و چاره‌اندیشی کنیم.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: نماز جمعه موجب ایجاد روحیه خودباوری شد چراکه وقتی یک ملت باور کند که می‌تواند مستقل فکر و تصمیم بگیرد، قطعاً کشوری جامع و قوی خواهیم داشت.

هاشمی‌زاده بابیان این‌که ترویج روحیه همبستگی ملی زیر چتر اسلام ناب از دیگر دستاوردهای نماز جمعه است اضافه کرد: کسب علم بدین منظور بوده که همه می‌توانند عالم شوند و این تحول در جامعه بعد از انقلاب به خود جامه عمل پوشید.

وی با اشاره به اینکه تقویت هویت ملی در انقلاب اسلامی به برکت نماز جمعه بوده و هر فرد ایرانی جایگاه اصلی خود را با این اجتماع بازیافته بیان داشت: آزادی و برابری به برکت نماز جمعه تقویت شد و همه ما زیر سایه انقلاب اسلامی با آزادی کامل زندگی کرده و به‌جز اسلام و ولایت هیچ آقابالاسری نداریم.

امام‌جمعه فیروزآباد با تاکید بر رعایت کردن جایگاه زن در اجتماع در جایگاه‌های نماز جمعه ابراز داشت: زنان قدرت تصمیم‌گیری درصحنه‌های مختلف را با رعایت شئونات دینی داشته و در این راستا حرکت می‌کنند.

هاشمی‌زاده گفت: تقویت همبستگی مذاهب مختلف از دیگر رویکردهای نمازجمعه بوده به‌طوری‌که اهل تسنن در کنار شیعیان در مسئله دفاع و تهاجم فرهنگی ایستاده‌ و این از افتخارات نماز جمعه انقلاب اسلامی است.

وی تحول در رابطه دولت و ملت را از دیگر رویکردهای نمازجمعه برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر، دولت در کنار مردم بوده و حتی مردم در بعضی مواقع دولت‌ها را نصیحت و ارشاد می‌کنند.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اجتماعی و سیاسی موجب شده هر هفته گروه‌های متعدد باسلیقه‌های مختلف سیاسی دورهم جمع ‌شوند و در کنار یکدیگر ‌به استماع خطبه‌های عبادی-سیاسی بپردازند.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: نماز جمعه با مهار فتنه‌های گوناگون در رساندن پیام رهبری و دلسوزان نظام و صاحب‌نظران این توطئه را خنثی می‌کند و دستاوردهای اخلاقی و دینی آن توانسته بسیاری از اختلافات و مناقشات طوایف مختلف و مسوولان را به‌صورت منطقه‌ای حل کند.

هاشمی‌زاده به ترویج مسئله انتظار که به تعبیر بزرگان جامعه مهدوی یکی از رسالت‌های نماز جمعه و نظام اسلامی بوده اشاره کرد و بیان داشت: ترویج عدالت‌خواهی یکی دیگر از دستاوردهای نماز جمعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار