طرح اصلاح نخلستان‌های فارس با ۸ هزار نهال وارداتی آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 23 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرسازمان تعاون روستایی فارس گفت: طرح اصلاح و احیاء نخلستان‌های فارس با تعداد ۸ هزار نهال و در سطح ۵۰ هکتار اجرایی می‌شود.
هدایت الله رحیمی افزود: اتحادیه باغداران استان فارس ازسال ۹۶ برای اصلاح واحیاء نخلستان‌های استان، اقدام به اجرای طرح جایگزینی ارقام بازار پسند و پربازده و مورد نیاز بازار‌های صادراتی با ارقام موجود کرده است که خوشبختانه نتایج قابل قبولی در برداشت.
وی ادامه داد: تیرماه امسال ۸ هزار نهال کشت بافت دارای گواهی اصالت و تولید به روش اورگانی وجنسی (organogenesis) با تاییدیه موسسه گواهی نهال و بذر بین المللی و ضمانت نامه شرکت تولید کننده خریداری و وارد کشور شده است و پس از گذراندن دوره قرنطینه در گلخانه اتحادیه تعاونی باغداران فارس به نخلستان‌ها منتقل می‌شود.
رحیمی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان بررسی و مطالعات لازم در خصوص نهال مناسب با اقلیم فارس را انجام داده است و طبق نظر کارشناس آن سازمان رقم خرمای مجول با در نظرگرفتن شرایط آب وهوایی فارس علاوه بر سازگار بودن با اقلیم فارس به علت بازار پسندی، ارزش اقتصادی بالا وهمچنین سازگار بودن با اکثر مناطق خرما خیز استان انتخاب شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه نهال خرمای مجول برای نخستین بار در استان فارس در وسعت زیادی در حال کاشت است گفت: این طرح با اجرای آموزش‌های لازم و با انتخاب باغداران پیشرو و با حضور کارشناسانی داخلی وخارجی انجام خواهد شد
سطح زیرکشت خرما در استان فارس بیش از ۲۷ هزار هکتار است و سالانه بیش از ۱۶۶هزار تن انواع خرما روانه بازار می‌شود.

برچسب ها: اصلاح ، نخلستان ، خرما ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار