معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اختصاص 700 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 650 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان کشاورزی استان فارس، از آغاز پرداخت این تسهیلات خبر داد.
کد خبر: ۷۶۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 23 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایانا:جعفر صبوری‌پور افزود: 50 درصد از اعتبارات کمک بلاعوض به استان ارسال شده و کل تسهیلات ارزان قیمت نیز به بانک های استان واصل شده است.

وی در ارتباط با شیوه پرداخت تسهیلات گفت: در خواست خسارت دیدگانی که در سامانه سجاد وزارت کشور ثبت‎‌نام کردند پس از بررسی اولیه و تایید توسط کمیته تخصصی شهرستان با تائید فرماندار در سامانه ثبت شده،سپس درخواست‌ها در" کار گروه استانی بررسی خسارت " به دبیری سازمان جهاد کشاورزی و ریاست معاون عمرانی استاندار بررسی و در سامانه سجاد ثبت می شود.

به گفته وی میزان غرامت پرداختی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات بر اساس درصد خسارت و در قالب نرم های مصوب هیئت وزیران تعیین می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون بیش از 319 میلیارد ریال کمک بلاعوض به تائید کمیته تخصصی شهرستان رسیده و قریب 152 میلیارد ریال پس از تائید کار گروه استانی در سامانه سجاد ثبت شده و آماده پرداخت به خسارت دیدگان است که پس از مبادله موافقتنامه و دریافت وجه از خزانه این امر صورت خواهد گرفت.

صبوری‌پور افزود: در بخش تسهیلات ارزان قیمت خسارت دیدگان پس از ابلاغ 650 میلیارد ریال، سهم استان، توزیع شهرستانی- بانکی انجام شد تا با تائید خسارت در کمیته های تخصصی شهرستان و ثبت در سامانه سجاد، معرفی متقاضیان به سیستم بانکی توسط مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان آغاز شود.

معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: تاکنون 3379 بهره بردار خسارت دیده با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه با سود 4 درصد به سیستم بانکی معرفی شده است.

این مقام مسئول افزود: متقاضیان این تسهیلات بدون در نظر گرفتن بدهی قبلی آن ها به سیستم بانکی و با ضمانت زنجیره ای به سیستم بانکی معرفی می شوند.

به گفته وی در هفته گذشته تسهیلات 60 نفر از خسارت دیدگان به مبلغ 5600 میلیون ریال در بانک کشاورزی پرداخت شده است.

صبوری‌پور ضمن تشکر از عوامل اجرائی به خصوص اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران استان، همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و سیستم بانکی، تاکید کرد: بهره برداران خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده، مراجعه کنند.

سیل فروردین 98 در استان فارس بیش از 3560 میلیارد ریال خسارت به اراضی زراعی، باغی، واحدهای دامی و شیلات، تاسیسات و ابنیه، جاده بین باغ‌ها و مزارع و جاده های عشایری وارد کرده که از این میزان خسارت 1140 میلیارد ریال خسارت عمومی (عمرانی) و 2420 میلیارد ریال نیز خسارات غیرعمرانی (مشمول کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت) است.

دولت در راستای حمایت از خسارت دیدگان 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و بیش از 26 هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت های غیرعمرانی در سطح کشور اختصاص داده و اعتبارات مورد نیاز ترمیم خسارت های عمومی در دستور کار هیئت محترم وزیران قرار دارد.

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار