نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار منطقه‌ای عربستان برای ایران مهم است، گفت: کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس آسیب‌پذیر هستند. چرا که اقتصادشان مرهون صادرات و توریسم اقتصادی است و اگر امنیت در منطقه نباشد، اقتصاد همه این کشورها زمین می‌خورد. بنابراین مایل نیستند حتی خبرهایی از جنگ و تنش منطقه در دنیا پخش شود و حتی می‌بینیم در جریان نفتکش‌ها در بندر فجیره دولت امارات این موضوع را کتمان می‌کند.
کد خبر: ۷۶۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 23 July 2019

تابناک فارس به نقل از آنا:جواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به سخنان نماینده عربستان مبنی بر اینکه ریاض آماده تعامل دیپلماتیک با تهران است، اظهار کرد: چنین گفته‌هایی از سوی مقام‌های سعودی و حتی اماراتی را نشانه استقلال سیاسی حاکمان این کشورها نمی‌دانیم؛ چرا که سیستم حکومتی عربستان و امارات نمی‌تواند این پیوستگی با آمریکا را قطع کند. اینها اگر بخواهند کوچکترین نافرمانی انجام دهند، آمریکا سریع سیستم پادشاهی آنان را عوض می‌کند، لذا قدرتی برای مقابله با آمریکا ندارند.

وی با بیان اینکه رفتار منطقه‌ای عربستان برای ایران مهم است، گفت: کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس آسیب‌پذیر هستند. چرا که اقتصادشان مرهون صادرات و توریسم اقتصادی است و اگر امنیت در منطقه نباشد، اقتصاد همه این کشورها زمین می‌خورد. بنابراین مایل نیستند حتی خبرهایی از جنگ و تنش منطقه در دنیا پخش شود و حتی می‌بینیم در جریان نفتکش‌ها در بندر فجیره دولت امارات این موضوع را کتمان می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عربستان دلارهای فراوانی را برای خرید تسلیحات داده ولی وقتی مشاهده می‌کند پهپاد فوق سری و پیشرفته آمریکا فقط با یک موشک ایرانی آن هم در ارتفاع بیش از ۵۱ هزار پا منهدم می‌شود، کارشناسان به فکر فرو می‌روند که این مقدار دلار را برای تسلیحاتی دادند که ایرانی‌ها راحت آنها را سرنگون می‌کنند.

جمالی‌نوبندگانی افزود: وقتی عربستان می‌بیند موشک‌های پاتریوت که از آمریکا خریده نمی‌تواند آنان را پیروز میدان یمن کند و یا ردیابی پهپادهای یمنی را انجام دهد، این موضوع برایشان سخت گران تمام می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی حماس به گنبد آهنی صهیونیست‌ها گفت: صهیونیست‌ها هم بسیار روی گنبد آهنی خود مانور دادند و اکنون جهان دید که این گنبد در مقابل موشک‌های حماس کارایی ندارد. البته این موضوع در جنگ ۳۳ روزه هم تجربه شد. صهیونیست‌ها روی تانک‌های مرکاوا هم مانور زیادی دادند و سروصدای زیادی برپا کردند ولی حزب الله با انهدام این تانک‌ها هیمنه آنها را فرو ریخت.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشتنداری نظام جمهوری اسلامی در قبال کشورهای همسایه مؤثر واقع شده و اکنون هم اعلام می‌کنیم با کشورهای همسایه که مرز مشترک، دین مشترک و فرهنگ مشترک داریم با رعایت اصول امنیتی برای پیشبرد و ترقی اهداف منطقه همکاری می‌کنیم و دستمان برای دوستی به سمت کشورهای منطقه همواره دراز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار