فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس گفت: برخی داروهای گیاهی ازنظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مانند (شیرین‌بیان)، این نوع داروی گیاهی برای پلیس عربستان ناشناخته است، توصیه می‌شود از حمل آن خودداری کنند، همچنین داروهای گیاهی آسیاب شده نیز همراه نداشته باشند.
کد خبر: ۷۶۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 21 July 2019

تابناک فارس به نقل از حوزه: اسد زراعتگر صبح امروز در نشست رسانه‌ای پیرامون توصیه‌ها و نکات هشداری، تعداد پروازها، ساعت پرواز حجاج، تعداد کاروان‌ها، تعداد زائرین، ممنوعیت ورود و خروج برخی از اقلام و اجناس و کالاها توسط حجاج که در سالن اجلاس پلیس فرودگاه برگزار شد، حج را به‌عنوان یک امر مذهبی، اجتماعی و سیاسی موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: استراتژی کارآمد و تصمیمات جامع سبب کاهش آسیب به زائرین خواهد شد.

وی بابیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند نقش تأثیرگذاری در موضوع بیان مسائل حج داشته باشند، افزود: امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا زائرین بدون دغدغه به سفر معنوی خود ادامه دهند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس تصریح کرد: زائرین باید بدانند که هر ایرانی سنبل اخلاق نیکو است و در خارج از کشور سفیر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند، ازاین‌رو باید بهترین و بااخلاق‌ترین مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان بوده و حفظ این ارزش به عهده همه مردم این مرزوبوم به‌ویژه مسافران سرزمین وحی است، برابر قوانین حمل و نگهداری مواد مخدر در ایران اسلامی جرم بوده و در صورت کشف هرگونه مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی و قرص‌های روان‌گردان ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه برابر ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله نخست از یک تا پنج سال و مرحله دوم از پنج الی 15 سال ممنوع‌الخروج از کشور خواهد شد.

زراعتگر ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های موجود چنانچه پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر با روان‌گردان کشف کند علاوه بر رفتار بسیار سختگیرانه، اعمال مجازت های سنگینی نظیر حبس‌های طولانی‌مدت و اعدام نیز دور از ذهن نبوده و تحت هر شرایطی دفاع از فرد امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حمل داروهایی نظیر آمپول پتیدین، مرفین، قرص و آمپول بوپرنورفین، قرص و آمپول دیازپام، قرص و شربت متادون، قرص هیدرو مرفین، قرص متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترومادول، سربت اکسپکتورانت کدئین نیز در عربستان ممنوع بوده و در صورت کشف برای آن مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس ابراز کرد: برخی داروهای گیاهی ازنظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مانند (شیرین‌بیان)، این نوع داروی گیاهی برای پلیس عربستان ناشناخته است، توصیه می‌شود از حمل آن خودداری کنند، همچنین داروهای گیاهی آسیاب شده نیز همراه نداشته باشند.

وی بیان داشت: حمل اقلامی نظیر مایعات اسیدی ( آب‌لیمو و آب‌غوره)، انواع ترشیجات، وسایل تیز و برنده و انواع قوطی‌های حاوی مواد اشتعال‌زا مانند گاز و فندک برابر قوانین بین‌المللی ممنوع است، همچنین افراد باید کارت شناسایی خود را قبل از حضور در فرودگاه آویز کنند و در محل‌های پرازدحام به‌ویژه درب‌های ورود و خروج که احتمالاً سرقت از وسایل همراه متصور است دقت لازم را داشته باشند.

سرهنگ زراعتگر ادامه داد: میزان ارز مجاز در سفرهای خارجی پنج هزار یورو یا ارز معادل و پنج میلیون تومان وجه رایج کشور است و بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد، در ضمن حمل زعفران و طلا هم میزان مجاز 150 گرم بوده و همراه داشتن بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد.

وی بیان کرد: طی شش روز از یکم مرداد لغایت ششم مرداد تعداد سه هزار و 744 نفر زائر بیت‌الله الحرام از طریق ایستگاه شیراز در قالب 25 کاروان و با 15 پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت ترافیکی و مکانی از زائران می‌خواهیم که مراسم بدرقه و استقبال را در منزل و اماکن عمومی انجام دهند و حداقل چهار ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات پروازی در فرودگاه حضور یابند.

وی عنوان کرد: در موضوع حج به دنبال آمار نیستیم و درصدد هستیم که افراد بدون دغدغه و بدون مشکل به سفر خود ادامه دهند.

برچسب ها: حج ، زائرین حج ، توصیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار