رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰۰ هزار نفر در ایران و ۴۵ هزار بیمار مبتلا به صرع در استان فارس وجود داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 20 July 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد‌صادق مسعودی با اشاره به انجام جراحی صرع در یک کودک 8 ماهه در بیمارستان نمازی شیراز اظهار داشت: نوع درمان و تشخیص بیماری صرع در بیمارستان نمازی مطابق با تمام استانداردهای علمی دنیا با کمترین هزینه در حال انجام است و در روز گذشته توسط تیم بخش تشنج این بیمارستان این جراحی برای یک نوزاد 8ماهه انجام شد.

این جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه هم اینک در بیمارستان نمازی به دلیل فعالیت تیم فوق تخصصی صرع قادر هستیم تعداد جراحی بیماری صرع مقاوم به دارو را افزایش دهیم گفت: با توجه به اینکه درمان و جراحی برخی از این بیماری مانند دیگر درمان‌ها یک اقدام عام المنفعه است و هزینه قطعه الکترونیکی آن برای مجموعه وزارت بهداشت هزینه بر است، می‌طلبد خیرین بیماران نیازمند را حمایت کنند تا بتوانیم تعداد بیشتری از مبتلایان به این بیماری را با هزینه دانشگاه و خیرین درمان کنیم.

 

مسعودی با اشاره به فعالیت فوق تخصصی بخش تشنج بیمارستان نمازی گفت: چنانچه تمام تجهیزات این جراحی فراهم باشد می‌توانیم بدون هیچ وقفه زمانی بیماران را جراحی کنیم.

وجود 45 هزار بیمار صرع در فارس

علی اکبر اسدی پویا، رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی نیز به تعداد این بیماران در فارس اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در حدود 800 هزار نفر در ایران و 45 هزار بیمار مبتلا به صرع در استان فارس وجود داشته باشد که چنانچه درمان نشوند دچار عوارض شدید و حتی فوت می‌‌شوند.

این عضو ایرانی انجمن جهانی صرع با بیان اینکه براساس آمارها پیش‌بینی شده 15 هزار نفر در استان فارس بیماری صرع مقاوم به دارو داشته باشند که ضرورت دارد با تشخیص به موقع جراحی شوند تا بیماری آنان پرخطر نشود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین و موثرترین اقدامی که می‌شود برای این نوع بیماران انجام داد، جراحی صرع است که 70 درصد احتمال درمان دارد.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه آمارهای جراحی صرع بیمارستان نمازی قابل مقایسه با مراکز درمانی امریکا است افزود: تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات قادر هستند سالانه 30 جراحی را انجام دهند در حالی که در مراکز بزرگ درمانی آمریکا سالانه 40 مورد جراحی گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیمارانی از چین، عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به این بخش از بیمارستان نمازی مراجعه داشتند.

اسدی پویا با بیان اینکه 20 درصد از بیماران صرع مقاوم به دارو هستند، بیان کرد: بیشتر این بیماران از اقشار آسیب‌پذیر بوده و معمولا شغل هم ندارند و نیازمند حمایت خیران عرصه سلامت هستیم تا بتوان مشکلات آنان را برطرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار