گران شدن کاغذ باعث شده است تا در برخی مراکز درمانی شیراز برای ارائه فیش خدمات مختلف از بیماران به تعداد جلسات تشخیص داده شده، کپی خواسته شود.
کد خبر: ۷۶۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 20 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: عرف بر این بوده که به تعداد جلسات ارائه خدماتی مانند سونوگرافی، لیزر، فیزیوتراپی و... طبق تشخیص و نسخه پزشک متخصص، فیش‌های مجزا برای هر جلسه صادر شود که معمولا در صندوق بیمارستان و پس از واریز مبلغ جلسات خدمات مورد نظر به بیمار ارائه می‌شد اما در آخرین مراجعه‌ای که اخیراً به یکی از بیمارستان‌های شیراز داشتم، درگیر روندی همچون برابر اصل کردن فیش شدم!

 

 

برابر اصل

امروز که برای یک مشکل پوستی به این بیمارستان مراجعه کردم و طبق نظر متخصص، 5 جلسه فریزدرمانی برایم تجویز شد، راهی حسابداری شدم. پیش از این قیمت 5 جلسه از این خدمات حدود 40 هزار تومان تمام می‌شد اما حالا کمی بیشتر از 60 هزار تومان واریز می‌کنم و تنها یک فیش برایم پرینت گرفته و مهر می‌شود. مسوول حسابداری از من می‌خواهد، 4 کپی مجزا از روی فیش بگیرم و مجدداً با مراجعه به پذیرش بخش پوست، آنها را برای معتبر بودن، مهر بزنم.

یک صف دیگر

برای کپی گرفتن باید به بیرون از بیمارستان مراجعه کنم. اینجا یک صف دیگر تشکیل شده است و انگار امروزم باید از صبح با در صف منتظر ماندن بگذرد. از روی فیشی که در دست دارم 4 کپی می‌گیرم و دوباره به طبقه چندم بیمارستان و پذیرش مراجعه می‌کنم. باز هم چند دقیقه منتظر می‌مانم تا برگه‌های کپی شده مهر بیمارستان بخورد.

هنوز دقیقا علت این‌همه بالا و پایین رفتن را نفهمیدم و از مسوول پذیرش می‌پرسم که این کپی‌ها برای چه باید مهر شوند که می‌گوید: کاغذ کم است و صندوق تنها یک فیش چاپ می‌کند اما اگر بیماران به تعداد جلسات درمان‌های نسخه شده بیشتر احتیاج دارند باید به تعداد جلسات مراجعه از فیش صادر شده کپی بگیرند و با مهر بیمارستان مجوز استفاده از دریافت خدمات در هر جلسه مراجعه، داشته باشند.

این روند مرا یاد روند قضایی و یا دفترخانه برای برابر اصل کردن اسناد و مدارک می‌اندزد با این تفاوت که برای بیماران بدحال کار سخت و دشواری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار