نرخ مالیات ارزش افزوده امسال بدون تغییر نسبت به سال گذشته همان 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش افزوده است.
کد خبر: ۷۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 18 July 2019

به گزارش تابناک فارس: ناصرهاشمی مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها دهیاری ها و امور عشایر فارس واریز شده، خاطر نشان کرد: بر نرخ مالیات ارزش افزوده امسال بدون تغییر نسبت به سال گذشته همان 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش افزوده است.


وی با اشاره به رشد بیش از 37 درصدی واریزی عوارض ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: میزان واریزی پارسال از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان 800 میلیارد ریال بود که امسال با جهش بسیار چشمگیر به 1100 میلیارد ریال رسید.


هاشمی با تقدیر از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می کنند.ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می گردد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار