سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به تشریح جلسه روز گذشته این هیئت پرداخت.
کد خبر: ۷۶۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 17 July 2019

 

به گزارش خبرگزاری تابناک، محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفتگو با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جلسه روز گذشته هیئت نظارت که با حضور تمامی اعضا برگزار شد گفت: در ابتدا به میزبانی علی مطهری نماینده مردم تهران به شکایتی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی شد که در نهایت هیئت نظارت صحبت‌های مطهری را خلاف وظایف نمایندگی ندانست.

جمالی اظهار کرد: همچنین داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان جهت شکایت از یکی از نمایندگان مجلس به دلیل توهین و افترا حضور یافت، هیئت نظارت دفاعیات نماینده خاطی را از قبل استماع کرده بود و در نهایت هیئت به این نتیجه رسید که به نماینده خاطی تذکر کتبی داده شود.


سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: همچنین در ادامه جلسه به شکایت شورای عالی امنیت ملی و دادستانی تهران از آقای حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو و رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی رسیدگی شد.


وی افزود: شکایت از وی به دلیل عدم توجه به مصوبات کمیته سیاست گذاری تبلیغات رسانه ذیل مصوبات ۷۱۶ و ۵۷۱ شورای عالی امنیت بود که در آن قید شده مذاکره با آمریکا ممنوع است و نباید مطرح شود، اما با این وجود فلاحت پیشه به عنوان رئیس کمیسیون وقت امنیت ملی ۱۸ روز بعد و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال جاری توئیتی با عنوان «تشکیل میز مدیریت کاهش تنش ایران و آمریکا در قطر یا عراق» منتشر کرد که این امر به دلیل آنکه فلاحت پیشه رئیس این کمیسیون بود اقدامی در راستای مذاکره قلمداد شد.


جمالی بیان کرد: به دنبال توئیت فلاحت پیشه سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که مجموع سیاست‌های راهبردی از سوی این شورا ابلاغ می‌شود، اما مجددا فلاحت بیشه با انتشار توئیتی دیگر به صحبت خود اصرار کرد.


سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان گفت: ادعای دادستانی و شورای عالی امنیت ملی این است که او در برابر سیاست‌های راهبردی نظام ایستاده، به همین دلیل از فلاحت پیشه درخواست شد که در جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دفاعیات خود را بیان کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار