بیش از ٦٠ درصد معلولان فارس با تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند.
کد خبر: ۷۶۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 16 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل بهزیستی فارس با بیان این که استان فارس پس از تهران با هزار و ۲۶۴ سهمیه بیشترین خانوار دو معلولی کشور را دارد افزود: ساخت مسکن خانوار دو معلولی از سال ۱۳۹۴ دولت تفاهم‌نامه پنج جانبه، ساخت مسکن برای خانوار‌های دو معلول به بالا را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: تاکنون ۵۵۷ واحد به معلولان تحویل داده شده و ۱۷۳ واحد دیگر در دست ساخت است که ۴۲ واحد آن به پایان رسیده که در هفته بهزیستی به مددجویان تحویل داده می‎شود و بقیه هفته دولت آماده بهره‌برداری است.
موسوی با بیان این که ساخت پروژه ۴۰ واحدی فاضل در هفته دولت آغاز می‌شود، افزود: در شهر شیراز ٢٢٠ واحد در مجموع در دست ساخت است که تا پایان سال ٩٩ به پایان می‌رسد.
وی سهم آورده معلول، بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان جهت ساخت مسکن برای خانوار دو معلولی را به ترتیب ۴۰، ۱۵، ۱۰، ۵ و ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد.
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: برای ترغیب کارفرمایان جهت ایجاد شغل پایدار و بکارگیری معلولان در واحد‌های تولیدی تا سقف ٥٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ٥ ساله داده می‌شود و علاوه بر آن سهم بیمه مددجو را پرداخت و کارایی را نیز جبران می‌کنیم.
موسوی با بیان این که بیش از ٦٠ درصد معلولان فارس بیکار و بیشتر آن‌ها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، افزود: بیشترین آمار تحصیلات دانشگاهی بین معلولان استان را نابینایان ما تشکیل می‌دهند.
وی به مناسب سازی محیط برای تردد معلولان در فارس هم اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ٣٥ درصد از فضا‌های اداری و شهری استان برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.
مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه طی مصوبه‌ی مقرر شده بود که در مدت زمان پنج ساله شیراز به شهر بدون مانع در طراحی‌های شهری تبدیل شود، گفت: بیشترین مشکل ما در فضا‌های بانکی است.
موسوی با تاکید بر اینکه مناسب سازی تنها مبلمان شهری و رمپ نیست بلکه باید استاندارد‌های خاصی برای معلولان در ابعاد مختلف اعمال شود، عنوان کرد: مناسب سازی فضا‌ها برای معلولان باید به مسیری منتهی شود که مشکلی برای تردد استاندارد این قشر از جامعه ایجاد نکند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مهندسان، طراحان و ناظران ما اطلاعی از مصوبات شورای مناسب سازی ندارند، افزود: نهضت مناسب سازی فضا‌های شهری و اداری برای معلولان در حال پیشگیری است و هر معلول و شهروندی که احساس مسئولیت اجتماعی کند، می‌تواند با سامانه معبر با شماره ٣٠٠٠٠٣٢٢ تماس بگیرد و فضا‌های نامناسب تردد معلولان را منعکس کند.
مدیرکل بهزیستی فارس به مناسب سازی محیط برای معلولان در مترو شیراز هم اشاره کرد و گفت: در ابتدای ساخت قطار شهری استاندارد‌های لازم را ارسال کردیم که تقریبا رعایت شد.
موسوی گفت: ۳۰ درصد نمره ارزیابی دستگاه‌های اجرایی فارس به مناسب سازی محیط برای معلولان اختصاص داده شده که بیشترین نمره را اداره‌کل بهزیستی با عدد ٢٩ گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار