مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از ردیابی، شناسایی و مبارزه با آفت های مگس میوه مدیترانه‌ای و مگس میوه انبه در باغ‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 16 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمید رشیدی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: به منظور ردیابی، شناسایی و مبارزه با آفت های مگس میوه مدیترانه‌ای و مگس میوه انبه در باغ های شهرستان کازرون، ایستگاه‌های ردیابی با استفاده از تله سراتراپ و فرمونی، و چسب زرد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه و کنترل غیر شیمیایی عوامل خسارت زا در مزارع و تولید محصول سالم، ادامه داد: ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای و مگس میوه انبه در باغ‌های مرکبات و انار در چند سال اخیر به شهرستان کازرون ورود پیدا کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: شناسایی مگس میوه مدیترانه‌ای و مگس میوه انبه توسط اعضای شبکه مراقبت و کارشناسان پهنه‌ها انجام می‌شود و در همین خصوص تاکنون تعداد ۵۰ عدد تله فرمونی دلتا، ۱۰۰ عدد تله سراترپ به همراه مایع مربوطه، کارت زرد چسبنده ۲۰۰ عدد و تله مکفیل به تعداد ۲۰ عدد در سطح باغ‌های آلوده نصب و روند فعالیت آفت مورد بررسی قرار گرفته است.

حمید رشیدی بیان کرد: در رابطه با این موضوع و برای آگاهی باغدار‌ها تعداد ۷ کارگاه آموزشی و ترویجی در این شهرستان برگزار و تعداد ۲۰۰ نفر به صورت چهره به چهره آموزش و اطلاعیه‌های پیش آگاهی در روستا‌ها توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار