درباره نحوه صحیح نوشیدن آب، دستورالعمل‌های خاصی در طب سنتی ذکر شده و اهمیت این مسئله تا جایی است که در کلام ائمه نیز احادیثی در این باره ذکر شده که در ادامه دو حدیث درباره نحوه نوشیدن آب آمده است.
کد خبر: ۷۶۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 15 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می‌شود.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی‌تر‌ها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی تر‌ها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید. از آن جایی که این مساله برای خود من هم اتفاق افتاده! تصمیم گرفتم تا از نظر علمی صحت و سقم این قضیه را بررسی کنم هر چند که ذره‌ای امید نداشتم که خطر ایستاده آب خوردن جدی باشد.

چرا شب‌ها باید بنشینیم و آب بخوریم؟ ایستاده آب خوردن چه مضراتی دارد؟ حالا با ما باشید تا جواب آن‌ها را به شما بگوییم.

درباره نحوه صحیح نوشیدن آب، دستورالعمل‌های خاصی در طب سنتی ذکر شده و اهمیت این مسئله تا جایی است که در کلام ائمه نیز احادیثی در این باره ذکر شده که در ادامه دو حدیث درباره نحوه نوشیدن آب آمده است.

حضرت علی علیه السلام فرمودند: «از ایستاده آب خوردن بپرهیزید که باعث دردی می‌شود که درمان ندارد مگر اینکه خدای عزوجل بهبودی ببخشد.» (علل الشرایع ۴۶۵)

امام صادق علیه السلام با تفکیک میان نوشیدن آب در شب و روز در حقیقت سخن حضرت امیرالمومنین علیه السلام را تفسیر کرده و می‌فرمایند: «ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می‌سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرداب می‌آورد.»

همچنین در جایی نیز می‌فرمایند: «آشامیدن آب در روز، مایه قدرت افزون‏تر و تن‏درستی بیشتر است.» (الکافی ج. ۶ ص. ۳۸۳)

خطر جدی در کمین من و همه کسانی است که عادت به ایستاده آب خوردن دارند. از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می‌شود. در نهایت این اتفاق منجر به یک بیماری به نام GERD (بیماری رفلکس مری) می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار