یک پزشک متخصص داخلی گفت: متأسفانه به علت سبک زندگی غلط، شاهد کاهش سن ابتلاء به کبد چرب هستیم، در گذشته کبد چرب بیماری افراد مسن جامعه بود اما اکنون این بیماری در افراد جوان و کم سن هم مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۷۶۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 15 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:غلامرضا حمید در خصوص بیماری کبد چرب گفت: کبد به طور طبیعی دارای درصدی چربی است، اگر این مقدار از حالت نرمال خارج شود گفته می‌شود فرد دچار بیماری کبد چرب شده است.

وی در خصوص علت ابتلاء به این بیماری گفت: این بیماری، نتیجه زندگی ماشینی، زندگی در آپارتمان‌های کوچک، فست فود و زندگی شهری است.

حمید در ادامه افزود: در کشورهای غربی این بیماری معلول مصرف الکل است اما در کشوری مانند ایران علت ابتلاء، کم تحرکی و مصرف غذا فست فودی و پرکالری است؛ یکی از مشکلات کبد چرب این است که ابتلاء به این بیماری، بیماری‌های دیگری نیز با خود به همراه دارد و یا آنها را تشدید می‌کند، بیماری‌هایی مانند دیابت خصوصاً نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار و چربی خون از آن دسته هستند.

این پزشک متخصص در خصوص درمان این بیماری گفت: این بیماری هیچ درمان مشخص و تأیید شده‌ای ندارد و بین پزشکان و متخصصان اختلاف نظر وجود دارد، البته راه‌های درمانی مانند رژیم‌های غذایی متناسب، تغییر سبک زندگی، تحرک و ورزش‌، لازمه درمان‌هایی است که افراد با توجه به آنها می‌توانند تا حدودی از این بیماری پیشگیری و آن را درمان کنند.

وی در ادامه افزود: البته درمان و یا پیشگیری از این بیماری برای هر فرد کاملاً منحصر به فرد است که با توجه به شاخص توده بدنی و سبک زندگی هر فرد متفاوت است.

حمید، از کاهش سن ابتلاء به این بیماری خبر داد و گفت: متأسفانه به علت سبک زندگی غلط شاهد کاهش سن ابتلاء به کبد چرب هستیم، در گذشته کبد چرب بیماری افراد مسن جامعه بود اما اکنون این بیماری در افراد جوان و کم سن هم مشاهده می‌شود، بنابراین برای پیشگیری از این بیماری به والدین توصیه می‌شود فعالیت‌های ورزشی را در برنامه کودکان بگنجانند.

حمید برخی اظهارنظرها درباره کبد چرب را عوامانه و غلط دانست و افزود: افراد نباید هرگونه اظهار نظری را قبول کنند برخی از اظهارنظرها مانند ارتباط میان نوشیدن آب سرد و ابتلاء به کبد چرب هیچ پشتوانه علمی ندارد، اساساً آب سرد هیچ ارتباطی با کبد و کبد چرب ندارد.

وی در پایان در خصوص برخی تبلیغات عوام فریبانه درباره داروهای درمان کبد چرب، گفت: مردم باید به شدت نسبت به این تبلیغات هوشیار باشند و فریب داروهای گیاهی و یا حتی شیمیایی را نخورند و برای مصرف هرگونه دارو ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار