تنگ بستانک در فاصله‌ی ۱۲۰ کیلومتری شیراز در منطقه‌ی کامفیروز، بهشت گمشده ایران است.
کد خبر: ۷۶۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 15 July 2019

تابناک فارس به نقل از برنا:این منطقه که با پوشش گیاهی پوشیده شده است و دارای اقلیم تورانی است، تابستان‌های خشک و زمستان‌های بسیار سردی دارد که ریزش برف و یخبندان‌هایی بسیار دیدنی آن را فرا می‌گیرد.

بهشت گمشده‌ی مشهور یا تنگ بستانک، منطقه‌ای حفاظت شده در استان فارس است که بیش از 15000 هکتار مساحت دارد و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار گرفته است که باعث شده تا شرایط زیست محیطی غنی و خوبی در آن به وجود آید. بهشت گمشده بسیار سرسبز و دارای هوای بسیار مطلوب است و اگر ندانید که در جنوب کشور هستید، فکر خواهید کرد که در شمال ایران در حال قدم زدن می باشید. در این منطقه، رودخانه‌ای زلال با آبشارهای کوچک و بزرگ جریان دارد. بهشت گمشده در سال‌های اخیر به یکی از مناطق محبوب برای گردشگران تبدیل شد است.

منطقه‌ای که هم چشم‌نواز باشد و هم هوای دلپذیری داشته باشد در کمتر جایی از دنیا پیدا می‌شود. با گذشتن از کامفیروز، منظره‌های زیبا و بی بدیلی را نظاره‌گر خواهید شد، مناطقی همچون جنگل‌های بلوط، دریاچه‌ و سد درودزن و شالیزارهای سرسبز، پیش چشمانتان ترسیم می‌شود که کمتر مشابهش را در عمرتان دیده‌اید.

با طی کردن مسافتی در حدود ۳ کیلومتر به سرچشمه خواهید رسید. در این منطقه به خاطر آب فراوان، جایی مناسب جهت کمپ زدن فراهم شده است. وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه‌های زیبا و سابقه‌ای هزاران ساله، از جاذبه‌های این منطقه می‌باشد. موقعیت جغرافیائی تنگ بستانک در مجموعه گردشگری در شمال و شمال غرب فارس و به خاطر ارتباط جاده‌ای که با جاذبه‌های تاریخی همانند تخت‌ جمشید، پاسارگارد و نقش رستم دارد و از طرف دیگر، مجاورتش با چشم‌اندازهای طبیعی آبشارمارگون و تنگ براق، این منطقه را بسیار حائز اهمیت کرده است.

index0

index

images00

0000

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار