گردشگرانی که در فصل تابستان به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان ما می‌آیند با رعایت نکات ساده می‌توانند از گرما و مخاطرات آن در امان بمانند.
کد خبر: ۷۶۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 13 July 2019

یک سفر خوب به فارس در گرما/ توصیه‌هایی برای گردشگران تابستانی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استان فارس با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متعدد در فصول مختلف سال مقصد گردشگران داخلی و خارجی متعدد است. وقتی نام شیراز به میان می‌آید آب و هوای خوب و معتدل در اذهان تداعی می‌شود اما گردشگران باید بدانند اگر در تابستان به فارس سفر می‌کنند باید مراقب آفتاب‌سوختگی و گرمازدگی باشند.

سفر به تخت جمشید

تخت جمشید از بناهای تاریخی در فارس است که با ثبت شدن در فهرست میراث جهانی، مقصد سفر گردشگران متعددی است که بد نیست برای رفتن به این بنای تاریخی در این وقت سال به توصیه‌های خبرگزاری فارس عمل کنید. به شما توصیه می‌کنیم چون فضا باز است و مسقف نیست حتما از نقاب، لباس‌های رنگ روشن و نخی و بطری آب استفاده کنید. بهترین مکانی که می‌توانید در تخت جمشید و زیر یک سایه‌بان، نقوش روی پلکان‌ها را نظاره کنید، پلکان شرقی آپاداناست. اکثر گردشگرانی که با تور و راهنمای گردشگری اقدام به بازدید از این بنا می‌کنند، زیر همین سایه‌بان مرتفع که حوالی این پلکان افراشته شده است به توضیحات تاریخی در مورد پارسه گوش فرا می‌دهند. بهتر است اگر به تنهایی یا با خانواده خود در تابستان قصد بازدید از تخت جمشید را دارید عصر هنگام که آفتاب فرونشسته است راه را در پیش بگیرید به ویژه اگر قصد دارید گوردخمه‌های فراز کوه را نیز ببینید.

 

 

سفر به پاسارگاد

منطقه باستانی پاسارگاد نیز از پربازدیدترین بناهای تاریخی فارس است که به دلیل باز بودن و غیرمسقف بودن آثار برجای مانده، در فصل تابستان از نقاطی است که گردشگران را در معرض گرمای زیاد قرار می‌دهد. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید آب خنک، پارچه سفید برای مرطوب کردن و روی سر انداختن، چتر رنگ روشن و یا کلاه نقاب‌دار به همراه داشته باشید. تا آنجا که می‌توانید هنگام ظهر برای بازدید نروید و هر چه رو به عصر و خنک شدن هوا باشد، سفر بهتر در آب و هوای خوش‌تری دارید.

 

 

بیشاپور

در این فصل از سال، کازرون بسیار گرم است و اگر قصد سفر به بیشاپور را دارید بهترین مکان برای شما معبد آناهیتاست که با داشتن سایه، فضای مناسبی برای حضور گردشگران فراهم می‌آورد اما باز هم به شما توصیه می‌کنیم که لباس نخی و خنک بپوشید و بطری آب و ... به همراه داشته باشید و تا حد امکان طوری برنامه سفر خود را تنظیم کنید که سر ظهر و زمان تابش مستقیم آفتاب آنجا نباشید.

کاخ سروستان

کاخ ساسانی سروستان را به نوعی می‌توانیم بهشت گردشگران تابستانی بدانیم. پس از گذشت مدت‌ها هنوز هم گنبدهای کاخ در قسمت‌های مختلف سقف و سایه‌بان ایمنی برای حضور بازدیدکنندگان فراهم آورده است و به شما توصیه می‌کنیم اگر به فارس در این فصل سفر می‌کنید بازدید از این کاخ را با خیال آسوده در فهرست برنامه سفر خود قرار دهید.

 

 

طبیعت‌گردی

 اگر به گردش در جاذبه‌های طبیعی علاقمند هستید، بازدید از بهشت گمشده یا تنگ بستانک در مسیر تخت جمشید و پاسارگاد، آبشار فدامی در نزدیکی داراب، آبشار کوهمره سرخی، چشمه شش پیر در نزدیکی سپیدان، تنگ تیزاب در مسیر سپیدان به یاسوج و ... را در نظر بگیرید و از آب و هوای خوب در کنار چشمه‌ها و آبشارها لذت ببرید.

 

برچسب ها: گردشگری ، فارس ، تخت جمشید
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار