مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از شدت یافتن بیماری شانکر باکتریایی مرکبات در باغات لیموترش منطقه هنگام این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 13 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهرام فلامرزی در کارگاه آموزشی بیماری شانکر باکتریایی در مرکبات، گفت: افزایش بارندگی و میزان رطوبت بالا از آغاز سال جاری موجب توسعه شدید و اپیدمی بیماری شانکر باکتریایی مرکبات شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیماری شانکر باکتریایی مرکبات در برخی از باغات لیمو ترش مناطق دشت لار، حاجی آباد، ابوعسکر، نو آباد، هورز و زین آباد از توابع شهرستان قیروکارزین شناسایی شده است.

فلامرزی اظهار کرد: با توجه به اینکه سابقه آلودکی در این مناطق به چند سال اخیر برمی گردد و علائم اولیه بیماری نیز در درختان جوان مشاهده شده نقش تامین نهال از نهالستان‌های غیرمجاز در ورود آلودگی بسیار حائز اهمیت است.

این کارشناس تاکید کرد: بعد از شناسایی بیماری در باغات شهرستان طی سنوات گذشته، برنامه آموزش باغداران با تشکیل کلاس‌های آموزشی، بازدید‌های میدانی و توزیع بروشور در دستور کار قرار داشته و اطلاعات لازم در خصوص مدیریت بیماری در اختیار آن‌ها قرار گرفته و این برنامه همچنان ادامه دارد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: با توجه به گسترش بیماری در سطح باغات حذف درختان آلوده مقدور نیست وبایستی مدیریت بیماری در مناطق آلوده با استفاده از ترکیبات مسی طی یک برنامه زمانبندی شده و در مناطق غیرآلوده با اقدامات قرنطینه‌ای و عدم تهیه نهال از نهالستان‌های غیرمجاز صورت گیرد.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

برچسب ها: بیماری ، شانکر ، مرکبات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار