کاشت لوبیا و ماش در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قیروکارزین آغاز شده است.
کد خبر: ۷۶۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 12 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالحمید احمدی مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با فرا رسیدن تیرماه، کشاورزان این شهرستان عملیات کاشت لوبیا و ماش را آغاز کرده که پیش بینی می‌شود یک هزار هکتار به کاشت این دو محصول اختصاص یابد.

وی افزود: کشت لوبیا و ماش بصورت دست پاش و سنتی انجام می‌شود که جهت بالا بردن درجه مکانیزاسیون در مرحله کاشت این محصولات اقدامات ترویجی در دست برنامه ریزی و انجام است.

احمدی تاکید کرد: کشت این محصولات به علت شرایط خاص و نیمه مکانیزه بودن آن در برداشت با دشواری‌هایی برای کشاورزان همراه است.

این کارشناس اظهار کرد: برای رعایت یک برنامه تناوب زراعی اصولی و صحیح باید از گیاهان خانواده بقولات مثل لوبیا و ماش بهره برد.

احمدی اضافه کرد: این گیاهان ازت هوای موجود در خاک را جذب و ذخیره و باعث افزایش ازت در خاک می‌شوند، در نتیجه خاک حاصل خیز‌تر و عملکرد محصول در تناوب بعدی افزایش خواهد داشت.

به گفته مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین رقم بذور مصرفی برای کشت، محلی و از نوع لوبیای چشم بلبلی قیر و ماش سیاه است که برداشت آن در نیمه دوم مهر ماه و آبان ماه انجام خواهد شد.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کاشت ، لوبیا ، ماش ، قیرو کارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار