استاندار فارس گفت: بخش خصوصی و حرفه ای نباید منتظر کارگشایی و پرداخت تمام هزینه ها از سوی دولت باشد بلکه باید با نگاه اقتصادی کارآمد، کارآفرین و انعطاف پذیر فعالیت های خود را توسعه دهند.
کد خبر: ۷۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 11 July 2019

ت‌ابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی پنجشنبه در جمع عوامل اجرایی نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز افزود: در چنین شرایطی سکوت بخش خصوصی که سود و زیان اصلی فعالیت های اقتصادی به آنها می رسد به معنای میدان دادن به پدیده های نامیمون خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه جامعه نخبه کشور نباید تسلیم مشکلات موجود شود ادامه داد: اینکه جامعه متخصص کشور نسبت به سود و زیان جامعه بی تفاوت باشد پذیرفتنی نیست.

او اظهار داشت: برای ایجاد تحول لازم است ابتدا زمینه مورد نظر مهیا و بعد اقدام اصلی در جهت تغییر شرایط انجام شود.

استاندار فارس گفت: در چنین شرایط جامعه حرفه ای، تخصصی و نخبگان مسئولیت سنگینی در جهت ایجاد رونق اقتصادی و خلق فرصت های سرمایه گذاری دارند.

وی، برگزاری نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور مرداد ماه امسال در شیراز را فرصت مناسبی برای تلاش در جهت حل مشکلات این صنعت دانست و افزود: بخش خصوصی و حرفه ای نباید منتظر کارگشایی و پرداخت تمام هزینه ها از سوی دولت باشد بلکه باید با نگاه اقتصادی کارآمد، کارآفرین و انعطاف پذیر فعالیت های خود را توسعه دهند.

رحیمی ادامه داد: اگر با این تفکر که چون در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی هستیم پس باید دست روی دست بگذاریم و کار نکنیم پیش برویم قطعاً هیچ اتفاق مثبت و موثری رخ نخواهد داد.

وی، خواستار ورود جدی و حضور تعیین کننده بخش خصوصی و تشکل های حرفه ای در عرصه سرمایه گذاری و کارآفرینی شد و تصریح کرد: قطعاً برای تغییر شرایط فعلی نیاز به کوشش و همت مضاعف داریم چرا که کوتاهی در این زمینه به معنای تسلیم مشکلات شدن است که هزینه های سنگینی را به کشور وارد خواهد کرد.

استاندار فارس افزود: اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور می تواند فرصتی طلایی برای تبیین فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد رونق در حوزه ساخت و ساز باشد.
رحیمی گفت: این اجلاس باید به دنبال جامعه هدف واقعی رفته و خروجی عملیاتی داشته باشد و از حضور موثر بخش خصوصی به نحو کاربردی بهره ببرد.

وی، بسیاری از تجار و سرمایه گذاران ایرانی مقیم کشورهای همسایه را جامعه هدف اجلاس مذکور دانست و ادامه داد: باید ظرفیت ها و مزیت های سرمایه گذاری در استان برای این سرمایه گذاران مشخص شده و موارد تشویقی و انگیزشی و شرایط ویژه و منحصر به فرد نیز از سوی مدیریت شهری و پارلمان محلی برای جذب این افراد تعریف شود.

او اضافه کرد: آنچه مسلم است اینکه ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های فارس به تنهایی نمی تواند به روند جذب سرمایه گذار کمک کند چرا که این ظرفیت ها در سایر استان های کشور نیز وجود دارد.

وی گفت: عوامل اجرایی نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور به عنوان یک گروه حرفه ای و تخصصی باید با تجزیه و تحلیل فرصت های موجود به دنبال منتفع کردن اقتصاد استان از این فرصت باشند.

او اضافه کرد: حضور سرمایه گذاران و فعالان حوزه ساخت و ساز جنوب کشور، نمایندگان تجاری و سفرای کشورهای مختلف نیز در این اجلاس می تواند فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی، گسترش مبادلات تجاری و بازاریابی و یافتن زبانی مشترک در جهت خلق فرصت های جدید سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز باشد.

نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور ۱۶ مرداد ماه امسال با حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی و انبوه سازان و سرمایه گذاران استان های فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نمایندگان تجاری و بازرگانی و سفرای کشورهای عراق، قطر، سوریه، عمان و کنیا در شیراز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار